جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / منتظر ؛ چشم به راهی فریادگر ( گزارشی از وجیهه تقی زاده )

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / منتظر ؛ چشم به راهی فریادگر ( گزارشی از وجیهه تقی زاده )
نیمه شعبان از راه رسید. ایامی که جهان به نور ماه عالم تاب روشن شده است. آری میلاد مهدی موعود فرا رسیده است. همان که وعده دیدارش نویددهنده صلح و دوستی در عالم خواهد بود‌. ما همه چشم انتظار او هستیم و روز و شب‌ها با امید وصلش دعای فرج بر لب زمزمه می‌کنیم و هر صبح جمعه، ندبه‌خوانش می‌شویم به امید روزی که چشم‌ها از دیدن چهره‌ی دلربای او روشن شود.

حال که در انتظارش چشم به در دوخته‌ایم چه بهتر که این انتظار همراه با معرفت و شناخت باشد‌. به مناسبت سالروز میلاد خجسته حضرت حجت ارواحنا فداه، برای بهرهمندی دوستداران و مشتاقان به شناخت ساحت قدسی امام زمان(عج)، در میان انبوه آثار منتشر شده به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) 14 عنوان کتاب برتر و خواندنی با موضوع مهدویت و انتظار پیشنهاد می‌شود تا مشتاقان حضرت حجت(عج) از خورشید پر فروغ اندیشه آن حضرت خوشه‌های نور بچینند و از فروغ عالم آرای آن بهره‌ور شوند.

ترجمه 40 حدیث از حضرت حجت(عج) برای منتظران ظهور 
احادیث، گنجینه گرانبهایی از پیشوایان دین است که به دست ما رسیده است. احادیث در کنار آیات قرآن کریم سرچشمه‌های ناب و زلالی به شمار می‌روند که معارف دینی را به ما می‌آموزند. آنچه در مجموعه کتاب «حکمت‌های مهدوی» آمده برگزیده کلماتی نورانی از وجود مبارک امام زمان است که به کوشش جواد محدثی از محققان و نویسندگان برجسته مذهبی ایران، از لابه لای متون موثق دینی گردآوری شده است. در این اثر، چهل حدیث از سخنان حضرت مهدی(عج) همراه با تفسیر و ترجمه همراه با اشعاری متناسب در لابه بلای مطالب به منتظران ظهور هدیه می‌شود. حکمت‌های مهدوی، پانزدهمین کتاب از سلسله کتاب‌های «راه زندگی» است که در سال 1392 ‌توسط به‌نشر منتشر شده و تا کنون در سه نوبت به چاپ رسیده است. «حديث از امام زمان(عج)؛ آفتاب حسن» عنوان کتاب دیگری از  انتشارات به‌نشر در ارتباط با احادیث حضرت مهدی(عج) است که توسط  مرتضی آخرتی نوشته شده است. «همگونی سیره نبوی و سیره مهدوی» نیز کتابی دیگر به قلم جواد محدثی است که نویسنده در این اثر به همگونی‌ها و تشابهات بین سیره و رفتار پیامبر(ص) و حضرت مهدی(عج) پرداخته است و ویژگی‌های حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را از زبان روایات اهل‌بیت(ع) با نثری ساده و روان بیان می‌کند.

در پی محمل جانان
کتاب «در پی محمل جانان» حاوی درددل‌ها و نجواهای عاشقانه کلمات به قلم روان  جواد نعیمی در ساحت بلند پیشوای جهانیان، حضرت امام زمان(عج) می‌باشد که از دل و جان برخاسته ‌است‌. این اثر برای نخستین بار در سال 1387 روانه بازار کتاب شده و تا کنون در دو نوبت منتشر شده است. «‌امام زمان» از مجموعه کتابهای «قصه‌های زندگانی چهارده معصوم(ع)» اثر دیگر به‌نشر بوده و به قلم جواد نعیمی به رشته تحریر در آمده است. در این اثر، نویسنده در قالب داستان‌های عطر رویای نرگس، طلوع سپیده آخر، نشانی از رخ خورشید، شوق دیدار دلدار،کهکشان مهر و هدایت، شیدای وصل جانان، شکوه زیارت محبوب، بوسه بر سیمای مهتاب، دل سیاره انار، باران مهر و کرامت، زمزمه واپسین روایاتی از بخشهای از زندگی حضرت مهدی(عج) را بر اساس منابع موثق بازگو می‌کند. این اثر سال 1395 منتشر شده و تا کنون به چاپ چهارم رسیده است و مجموع شمارگان آن به 11 هزار نسخه میرسد.

آثاری با موضوع انتظار
مجموعه کتاب 3 جلدی «آینده شناسی و انتظار» با موضوعات «امام مهدی و آینده زندگی» و «منتظر؛ چشم به راهی فریادگر» نوشته محمد حکیمی و همچنین «امام مهدی(عج) طول عمر» نوشته هادی حسینی از جمله آثار انتشارات به‌نشر است که به بازشناسی ابعاد مختلف امامت حضرت مهدی(عج)، چگونگی طول عمر، غیبت و ظهور ایشان می‌پردازد. این آثار تا کنون به ترتیب پنج، دو و سه نوبت تجدید چاپ شده است. «شرحی بر دعای عهد‌(به انضمام انتظار و وظایف منتظران)» عنوان دیگر کتابی در حوزه مهدویت و انتظار است. این اثر شرحی است بر دعای عهد از سلسله مباحث استاد فاطمه سید خاموشی که در جمع طلاب مدرسه علمیه نرجس بیان شده است. همچنین مطالب ارزشمندی درباره موضوع انتظار و وظایف منتظران در زمان غیبت به این اثر ضمیمه شده است. این اثر در سال 1395 روانه بازار کتاب شده و تا کنون در چهار نوبت توسط انتشارت آستان قدس رضوی در قطع پالتویی منتشر شده است.

آخرین سپیده
از دیرباز و از همان صدر اسلام عاشقان خاندان رسالت و دوستداران حق و عدالت در این اندیشه بودند که ارادت خود را به نوعی به اهل طه و یاسین اظهار کنند زیرا که این خاندان را مهبط نور خداوندی و منزلگه وحی الهی می‌دانند. کتاب «آخرین سپیده» مجموعه‌ای از سروده‌های مذهبی امیر مسعود طاهریان در ستایش حضرت مهدی(عج) است که مشتاقان و دوستداران با مطالعه آن لذت و بهره معنوی کافی خواهند برد. «زندگانی حضرت مهدی(عج)» چهاردهمین جلد از مجموعه کتاب‌های «چهارده اختر تابناک» از انتشارات آستان قدس رضوی است که با نثر روان بر پایه منابع معتبر دینی توسط احمد احمدی بیرجندی نوشته شده و به کارگیری تحليل‌هاي عالمانه و چاشني شعر در ميان مطالب از جمله ويژگي‌هاي اين اثر محسوب می‌شود. کتاب «مهدی منتظر یا ناموس اعظم حق در کلام امام هشتم(ع)» نوشته محسن کتابچی شامل مجموعه روایاتی از امام هشتم(ع) درباره قائم آل محمد(عج) است که در زمینه‌های مختلف درباره آن بزرگوار نقل شده و هر روایت، حسب موضوع خود مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این اثر تا کنون در هشت نوبت و قطع رقعی به چاپ رسیده است.

پرنده آرزو برای کودکان
«پرنده آرزو» کتابی است که به بیان داستان‌هایی از زندگی حضرت صاحب‌الزمان(عج)  برای کودکان می‌پردازد. این اثر آخرین جلد از مجموعه کتاب‌های «‌قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)‌» است که به قلم روان مسلم ناصری نوشته شده است. این کتاب در قالب کتابهای پروانه به‌نشر با تصویرگری محمد حسین صلواتیان برای گروه سنی «ب» به صورت مصور تهیه شده ‌است. کتاب «با علی یا علی- امام زمان(عج)» از دیگر آثار به‌نشر است که در راستای آشنایی بیشتر کودکان به ابعاد وجودی حضرت صاحب العصر منتشر شده است‌. در این اثر، فریبا كلهر حکایتهایی شیرین را از زندگی حضرت مهدی(عج) برای کودکان بازگو می‌کند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *