دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کرونا می‌تواند سرآغازی برای ایجاد وحدت جهانی باشد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کرونا می‌تواند سرآغازی برای ایجاد وحدت جهانی باشد
مدیر مرکز مشاوره آستان مهر رضوی(واحد بعثت) گفت: کرونا می‌تواند سرآغازی برای ایجاد وحدت جهانی باشد.

به گزارش آستان نیوز، حمید ذوالفقاری در سلسله گفتمان‌های«روانشناسی خانواده در پسا کرونا» با موضوع «ضرورت هوش هیجانی در تعاملات پسا کرونا» ویژه مشاورین و خادمیاران علمی مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی که به‌صورت ویدیو کنفرانس در فضای مجازی پخش شد، گفت: کرونا در کنار همه پیامدهای منفی که داشت، جنبه‌های مثبتی هم دارد ازجمله اینکه جنبه‌های زندگی مسالمت‌آمیز و فضیلت مدار را در بین مردم جهان تقویت کرد.
وی افزود: شیوع ویروس کرونا درواقع یک سیلی به‌صورت جهان مغرور است؛ اما در عین حال با به‌کارگیری صحیح هوش هیجانی و شناخت گره‌های روانی، کرونا می‌تواند عاملی برای همبستگی اجتماعی، همدلی، همدردی، همکاری، اخلاقی شدن و عقلانی شدن جهان باشد.
این کارشناس مشاوره افزود: مهم‌ترین پیام کرونا برای بشر امروز این است که راهی به‌جز همزیستی مسالمت‌آمیز با همنوع خود و محیط‌ زیست وجود ندارد؛ بنابراین بشر امروز باید سعی کند از کرونا درس بگیرد تا زندگی بهتری را تجربه کند.
وی با تأکید بر لزوم همزیستی مسالمت‌آمیز با ویروس کرونا ابراز کرد: کرونا در ابتدا آشوبی در جهان برپا کرد و نتوانست نظم جهانی را بر هم بزند. چراکه انسان را در مواجهه با مرگ که بزرگ‌ترین آشوب بشر است قرار داد.
وی ابراز کرد: کرونا تنها پدیده جهانی عصر حاضر است که انسان را به درون خود حرکت داد و یک نوع بازاندیشی در نظام زیستی و فکری را برای بشر به وجود آورد. شیوع این ویروس موجب شد انسان‌ها از فردگرایی به سمت جمع‌گرایی سوق داده شوند.
ذوالفقاری عنوان کرد: گذار از ترس فردی به سمت ترس جمعی، گذار از دغدغه فردی به دغدغه جمعی، گذار از غرور قدرت به ضعف و ناتوانی و گذار از نگرش مادی گرایانه به نگرش معنوی ‌گرا را از دیگر مزایای شیوع ویروس کرونا در جهان است.
مدیر مرکز مشاوره آستان مهر رضوی ابراز کرد: در این ایام افراد اوقات فراغت بیشتری در خانه دارند و سعی می‌کنند این اوقات را با مطالعه کتاب تماشای فیلم و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند؛ بنابراین این ایام در واقع به‌نوعی ایام آشتی مردم جامعه با کتاب و مطالعه بود.
وی ابراز کرد: آشتی با کتاب و افزایش میزان مطالعه افراد، افزایش سطح دانش،‌آگاهی، فضیلت و معرفت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *