دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شب شعر رضوی در شهرستان جیرفت برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شب شعر رضوی در شهرستان جیرفت برگزار شد
همزمان با فرا رسیدن سالروز شعر و ادب فارسی، نشست شب شعر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جیرفت برگزار شد.

سهراب میجانی، مسئول کانون شعر و ادب رضوی شهرستان جیرفت در این شب شعر که مصادف با چهارشنبه‌های امام رضایی برگزار شد با بیان اینکه ادبیات فارسی از سرآغاز مزین به نام ائمه اطهار(ع) بوده است، عنوان کرد: پرداختن به سیره رضوی در حد و توان واژگان نیست اما با این وجود شاعران بسیاری برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سعی بر وصف جمالی از صفات امام مهربانیها داشته اند.

وی افزود: خادمان امام رضا(ع) با آگاهی از جایگاه خود به عنوان خدمتگزاران بارگاه منور رضوی می‌توانند نسبت به پیاده‌سازی سیره امام هشتم با زبان شعر و ادب مشوق مردم در این زمینه باشند.

میجانی با اشاره به محدودیت های برگزاری مراسم‌های شب شعر رضوی به دلیل شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: برنامه شب شعر عاشورایی در ماه محرم با عنوان «دردانه‌های عطش» به صورت آنلاین برگزار شد و میزبان شاعران رضوی از سراسر کشور بودیم.

مسئول کانون شعر و ادب رضوی خادمیاران جیرفت اظهار کرد: تلاش داریم با تعامل بیشتر میان کانون تخصصی شعر و ادب خامیاران رضوی که برگرفته از شاعران و پژوهشگران رضوی است با انجمن شعر سبزواران نیز همکاری لازم را داشته و هر ماه جلسه ای ویژه سرودن اشعار رضوی برگزار کنیم تا شاعرانی که خادمیار رضوی نیستند نیز بتوانند در قالب نذر شعر رضوی فعالیت داشته و عشق و ارادت خودشان را به حضرت رضا(ع) نشان دهند.

گفتنی است، در این محفل ادبی تعدادی از شاعران به خوانش آثار خود در مدح و منقبت حضرت ثامن الحجج(ع) پرداختند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *