جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کاروان زیر سایه خورشید با نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار و گفتگو کرد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کاروان زیر سایه خورشید با نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار و گفتگو کرد
کاروان زیر سایه خورشید با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه ۱۴ تیر در دیدار با کاروان زیر سایه خورشید آنها را سفیران آستان مقدسی توصیف کرد که هم شخصیت حقوقی و هم حقیقی آنان هر دو محترم است.

وی افزود: شخصیت حقیقی شما مزین به اخلاق، تدین و معرفت است و شخصیت حقوقی شما نیز وابسته به خدمت شما در محضر حضرت رضا(ع) است.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به اینکه بسیاری آرزوی ۱۰ دقیقه خادمی حرم را دارند و شما سال های سال به حرم و زائران خدمت می کنید و در جوار ملکوتی حضرت رضا هستید، گفت: کاروان شما چون از جوار ملکوتی آن حضرت می آید، هر کجا قدم بگذار، آنجا مبارک است.

 امام جمعه کرمان با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید هر کجا برود حرف از دیانت و اخلاق و ادب می زند و اسلام در بحث اخلاق خیلی جاذبه دارد، اظهار کرد: آنچه شهید سلیمانی را در جهان بزرگ کرد اخلاق و ادب بود؛ آنقدر مواظبت می کرد تا به ادب او خدشه ای وارد نشود.

وی افزود: کاروان شما هر مجلسی که می رود آنجا ذکر و موعظه و نکته است و حق شاگردی و خادمی حضرت رضا هم همین‌ است؛ ضمن اینکه پرچم حرم آن حضرت که با شما است، وزن معنوی جمع شما را بالا می برد و امیدوارم با تأثیرگذاری حداکثری به حرم برگردید.

حسین خوش احوال، خادم آستان قدس رضوی هم با بیان اینکه ۳۰ سال خادمی حضرت را با هیچ چیز معاوضه نمی کنم؛ گفت: سال های گذشته افراد زیادی به استقبال کاروان زیر سایه خورشید می آمدند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ها با محدودیت زیادی مواجه شد اما برنامه های بسیار خوبی اجرا کردیم و بیشتر وقت را با خانواده شهدا گذراندیم.

خادم آستان قدس رضوی اظهار کرد: حرم که هستیم روزی یکی دو بار زیارت می رویم اما هر روز که اینجا هستم روزی شاید ۱۰ تا ۱۵ بار زائر حضرت می شویم.

حجت الاسلام سرشته، روحانی این کاروان نیز با بیان اینکه خادمی حضرت رضا(ع) یکی از افتخارات زندگی ما محسوب می شود؛ با بیان حدیثی مبنی بر اینکه «بهترین مردم کسانی هستند که خودشان را وقف مردم کند» ائمه جمعه را از مصادیق بارز این حدیث خواند و گفت: امام جمعه جانشین امام جامعه و به نوبه خود والد شفیق یک بلاد و استان است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *