دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه و موزه ملی ملک و دانشنامه فارس منعقد شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه و موزه ملی ملک و دانشنامه فارس منعقد شد
تفاهم همکاری فرهنگی برای نشر یکی از نفایس خطی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران با دانشنامه فارس منعقد شد.

به گزارش آستان نیوز، این تفاهم نامه 30 تیر ماه پیرو اجرای اوامر تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر چاپ آثار و نفایس متعلق به آستان قدس رضوی به صورت کاملاً هنری و نفیس با حضور غلامرضا خواجه سروی مدیر عامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و کوروش کمالی سروستانی مدیر دانشنامه فارس در تهران به امضا رسید.
به موجب تفاهم نامه بین این موقوفه و دانشنامه فارس، یکی از نسخه های خطی گنجینه ملک در حوزه فرهنگ و ادب طی مدت 12 ماه به صورت چاپ نسخه برگردان منتشر خواهد شد.
با توجه به وقف نامه حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، این نسخه خطی از این موقوفه خارج نخواهد شد و تمام مراحل عکسبرداری دیجیتالی و تهیه تصاویر از کتاب در داخل کتابخانه و طبق ضوابط و مقررات آستان قدس رضوی برای حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و تاریخی موزه ها و با نظارت کارشناس فنی مؤسسه در ساعات اداری انجام می‌شود.
جزئیات دقیق تر چاپ نفیس این نسخه خطی با پیشرفت کار در آینده نزدیک به اطلاع عموم دوستداران فرهنگ و هنر کشور خواهد رسید.
کتابخانه ملی ملک با دارا بودن حدود 20 هزار نسخه و رساله خطی در موضوعات متنوع در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی، یکی از شش کتابخانه مهم کشور در حوزه نسخه های خطی به شمار می‌آید.
آثار خطی این گنجینه بر طبق نظر متخصصان و محققان برجسته از نظر محتوا و متن، آرایه‌های هنری و حتی صنعت کاغذسازی و جلدسازی قابل بررسی و پژوهش است.
کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1316 خورشیدی بر بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) وقف شده است و در حال حاضر در تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) قرار دارد. خدمات این موقوفه فرهنگی با توجه به دوران مقابله با بیماری کرونا همچنان به ‌‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *