دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نخستین ترجمه ترکی استانبولی «قصه ما مثل شد» منتشر شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نخستین ترجمه ترکی استانبولی «قصه ما مثل شد» منتشر شد
مجموعه ۱۰ جلدی «قصه ما مثل شد» توسط انتشارات مهنا از کشور ترکیه به ترکی استانبولی ترجمه و روانه بازار کتاب این کشور شد.

مدیر عامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در گفت و گو با آستان نیوز با اعلام این خبر، گفت: مجموعه ۱۰ جلدی «قصه ما مثل شد» توسط «دکتر احمد آدیگوزل»، استاد دانشگاه ایغدیر ترکیه به ترکی استانبولی ترجمه شده است.
حسین سعیدی عنوان کرد: مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» به قلم محمد میرکیانی و تصویرگری محمد حسین صلواتیان، نخستین نوبت در سال 1384 از سوی به نشر به چاپ رسید و تا کنون بارها در قطع های مختلف تجدید چاپ شده است.
وی ادامه داد: مجموعه 10 جلدی کتاب «قصه ما مثل شد» شامل 220 قصه حکایت و مثل ایرانی است که این ضرب المثل و قصه‌ ها از 36 کتاب و منبع مختلف همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان نامه، اسرارنامه، امثال حکم، الهی‌نامه و… برای گروه سنی گودک و نوجوان با زبان ساده و روان گزینش و بازنویسی شده ‌اند.
سعیدی با اشاره به اینکه این کتاب در سال 1386 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده است، افزود: تولید مجموعه پویانمایی ۱۰۶ قسمتی، تجدید چاپ های متعدد در قطع های گوناگون و استقبال گسترده مخاطبان نوجوان و بهره‌ مندی بسیاری از مربیان و آموزگاران از کتاب برای قصه‌گویی از ویژگی های این اثر محسوب می شود.
وی در پایان با اشاره به ترجمه این اثر به زبان چینی افزود: ترجمه این اثر در دست چاپ است که به زودی منتشر خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *