چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - Wednesday 15 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خادمی اهل بیت(ع) مجاهدت، مقاومت و استقامت می‌خواهد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خادمی اهل بیت(ع) مجاهدت، مقاومت و استقامت می‌خواهد
حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: خادمی اهل بیت(ع) مجاهدت، مقاومت و استقامت می‌خواهد چرا که دشمن موانع زیادی برای ذاکر اهل بیت(ع) ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری کارشناس مسائل دینی در جمع خادمیاران مداح استان کرمان که در محوطه باز اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: توفیق رفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود و باید خوشحال از عمر از دست رفته باشیم که در راه امام حسین (ع) پیر شده است.

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) سراغ افرادی از جمله حبیب بن مظاهر اسدی رفتند که آنها یارشان شوند گفت: امام حسین(ع) سراغ زهیر رفت و او را جذب کرد و امام حسین(ع) تلاش کرد تا حر از لشکریان دشمن جدا شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه از خدا بخواهیم امام اهل بیت(ع) به ما نیز نگاه ویژه داشته باشد و ما هم به سوی او برگردیم افزود: ابومسلم خراسانی که موجب روی کار آمدن عباسیان شد به امام صادق(ع) نامه نوشت که من می‌خواهم خادم شما شوم اما ایشان جواب داد تو آدم ما نیستی؛ این حکایت بیانگر این است که باید از خداوند عاجزانه بخواهیم که ما را همانند ابومسلم خراسانی مورد غضب اهل بیت (ع) قرار ندهد.

طهارت باطن ما را شایسته توفیق خدمت به اهل بیت(ع) می‌کند

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه طهارت ظاهری اهمیت ندارد و طهارت باطن و نیت انسان است که او را شایسته توفیق خدمت به اهل بیت (ع) می‌کند گفت: مادحین اهل بیت(ع) و شما خادمیاران باید طهارت باطن داشته باشید در غیر این صورت درون هیئت هستیم اما قائل به هیئت نیستیم.

وی با بیان اینکه خدا راه توبه را برای همه باز گذاشته است تا از راه گناه دور بزنیم و برگردیم گفت: معرفت طهارت باطن ما را افزایش می‌دهد و هر چه معرفت خود را نسبت به اهل بیت(ع) افزایش دهیم بیشتر به طهارت باطن دست پیدا خواهیم کرد.

ماندگاری با اشاره به آیه 83 سوره قصص افزود: خداوند تمام پاداش‌های خود را در آخرت گذاشته است تا ما قابلیت خود را در دنیا افزایش بدهیم همانگونه که 17 شهید کربلا غلام بودند و «جون» یکی از آنها بود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) جون را آزاد کرد اما او ماندن در کنار امام حسین(ع) را برگزید گفت: این معرفت بود که باعث شد وقتی جون شهید شد امام حسین(ع) بر سر جنازه او برود و صورت بر صورتش بگذارد. وقتی غلام امام حسین(ع) قابلیت پیدا می‌کند پس ما هم می‌توانیم قابل شویم اگر معرفت خود را بالا ببریم.

سه شرط اصلی خدمت به اهل بیت(ع)

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اخلاص نیز ما را به قابلیت خدا و اهل بیت (ع) می‌رساند گفت: هر که اخلاص داشته باشد شیطان از او دورتر می‌شود و طهارت، معرفت و اخلاص سه شرط قابل شدن برای خدمت به خدا و اهل بیت (ع) است.

این کارشناس دینی گفت: تکلیف امروز مادحین و ذاکرین اهل بیت (ع) و شما خادمین اهل بیت(ع) آشنایی مردم به تکالیف روز است همانگونه که حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز حرکت در خط ولایت و خادم مخلص امام رضا (ع) بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *