شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / رویداد تحول دانشگاهی با محوریت اندیشمندان صنعتی آغاز به کار کرد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / رویداد تحول دانشگاهی با محوریت اندیشمندان صنعتی آغاز به کار کرد

طی مراسمی با حضور قائم مقام توليت آستان قدس رضوی، رویداد تحول دانشگاهی با محوریت اندیشمندان صنعتی آغاز به کار کرد.

به گزارش آستان نیوز، صبح امروز مراسم افتتاحیه رویداد «تحول دانشگاهی با محوریت اندیشمندان صنعتی» با حضور دکتر مالک رحمتی قائم مقام توليت آستان قدس رضوی، دکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس و جمعی از مدیران بنیاد بهره وری موقوفات این آستان مقدس و اعضای هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در سالن همایش های شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دكتر عبدالحميد طالبي؛ رئيس سازمان علمي و فرهنگي آستان قدس رضوي با اشاره به ظرفيت ها و استعدادهايي كه در مجموعه هاي علمي آستان قدس رضوي وجود دارد، گفت: تمام ظرفيت هاي علمي آستان قدس رضوي در دانشگاه بين المللي امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامي رضوي، بنياد پژوهش هاي اسلامي و بنياد فرهنگي رضوي در خدمت رفع نيازهاي آستان قدس، استان خراسان رضوي و كشور است.

وي تصريح كرد: برخي از مشكلات در كشور وجود دارد كه امكان ورود بخش هاي خصوصي در اين حوزه وجود ندارد كه آستان قدس رضوي با ظرفيت خوبي كه در عرصه هاي مختلف دارد مي توانند ورود موثري در اين حوزه ها داشته باشد.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به ورود علمی این دانشگاه به فعالیت‌های اجرایی آستان قدس رضوی اظهار کرد: خوشبختانه طی سه سال اخیر ۲۰ طرح پژوهشی تقاضامحور توسط این دانشگاه در مجموعه‌های آستان قدس رضوی اجرا شده است.
دکتر مرتضی رجوعی افزود: مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) تلاش دارند تا در حوزه‌های مختلف، نگاه علمی را به عرصه‌های اجرایی آستان قدس رضوی تزریق کنند.
به گفته رجوعی طی سال‌های اخیر در حوزه‌های علمی- پژوهشی، تحولات خوبی در مجموعه آستان  قدس رضوی به وقوع پیوسته است و اخیرا روند رو به رشدی را داشته است.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه با تأکید بر نگاه ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی به مسئله پژوهش و علم گفت: این دانشگاه در ابتدا فعالیت‌های خود را از یک دانشگاه صرفاً آموزش محور به دانشگاهی پژوهش محور ارتقا داد و امیدواریم با شکل گیری ارتباط منسجم و علمی با بدنه اقتصادی آستان قدس رضوی به سمت دانشگاه کارآفرین هدایت شود.
رجوعی در ادامه به افزایش مراکز تحقیقاتی وابسته به این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: با حمایت‌های صورت گرفته در آخرین جلسه هیات امنای دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مجوز ايجاد دو «مركز تحقيقات فناوری‌های زيستی سلامت» و «مركز تحقيقات كاربردی تبليغ و تربيت دينی» به دانشگاه اعطا شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ طرح مركز تحقيقات فناوری‌های زيستی سلامت در حال حاضر قابلیت تجاری سازی دارد که پنج طرح آن دارای ثبت اختراع است و همزمان با هفته پژوهش و فناوری دو اختراع اساتید و داتشجویان دانشگاه با عنوان «منبع نور بهينه آندوسكوپی» و «پروتز هوشمند مجهز به تعديل كننده الكترومغناطيسی» با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.
به گفته رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، مراکز تحقیقاتی پل ارتباطی دانشگاه با مراکز اقتصادی، صنعتی و خدماتی است تا ماموریت‌های تعریف شده در حوزه‌های مختلف به خوبی اجرایی شود.
شایان ذکر است؛ رویداد تحول دانشگاهی با محوریت اندیشمندان صنعتی تلاش دارد تا در چهار فاز به حوزه؛ «توانمندسازی اساتید و مدیران»، «استخراج نظام مسائل موضوعات صنایع آستان قدس رضوی»، «همکاری اساتید در صنایع این آستان مقدس» و «ارایه راهکارهای علمی برای موضوعات و مسایل این حوزه» بپردازد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *