دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بیش از 2500 نفر از خدمات کانون خانواده آستان قدس رضوی در استان کرمان در سال 98 بهره‌مند شدند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بیش از 2500 نفر از خدمات کانون خانواده آستان قدس رضوی در استان کرمان در سال 98 بهره‌مند شدند
مسئول کانون خانواده استان کرمان اظهار کرد: در سال 98 بیش از 2 هزار و 500 نفر از خدمات تخصصی کانون خانواده آستان قدس رضوی در این استان بهره مند شدند.

 حلیمه زمانی؛ مسئول کانون خانواده واحد استانی کرمان با اعلام این خبر گفت: در سال 1398 در قالب طرح حسنا (حامیان سنت نبوی ازدواج) دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی خادمیاران ازدواج و مهارت‌افزایی واسطین ازدواج با رویکرد ارتقاء و بهبود آموزه‌های دینی و رضوی برگزار شد.
وی اعزام زوجین به مشهد مقدس در قالب طرح همسایه را یکی دیگر از برنامه‌های این کانون عنوان کرد و افزود: در سال جاری 3 کاروان 220 نفره از زوج‌های جوان به مشهد مقدس اعزام شدند. این زوجین به مدت سه روز در مشهد مقدس به صورت رایگان اسکان داده شدند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این افراد در مدت حضور خود در مشهد مقدس از کلاس‌های آموزشی، مشاوره‌ای، اعتقادی و …. حرم مطهر امام رضا(ع) استفاده کردند.
وی برگزاری کلاس‌های زندگی به سبک رضوی را یکی دیگر از اقدامات کانون تخصصی خانواده برشمرد و افزود: زوج‌های جوانی که یک سال از تاریخ عقد رسمی آن‌ها گذشته بود عضو این طرح شدند و از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به مدت 3 سال همچنین غذای متبرک میهمانسرای حضرت رضا(ع) بهره مند شدند.
مسئول کانون خانواده واحد استانی کرمان انجام کرسی‌های مشاوره در غرفه‌های رواق رضوی (دهه کرامت و دهه آخر صفر) و انجام مشاوره‌های فردی و گروهی در مساجد و کانون‌های محله‌ای توسط مشاوران کانون خانواده را از دیگر اقدامات این کانون نام برد و افزود: در طول سال، 90 خادمیار مشاور به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره‌ای در حوز‌های مختلف ارائه کردند.
وی معرفی زوجین جوان را برای دریافت جهیزیه را یکی دیگر از برنامه‌های این کانون عنوان کرد و افزود: به کمک خیرین بیش از 70 بسته غذایی تهیه و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *