دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ثبت نام ۲ هزار خادمیار کرمانی در پویش «کمک مومنانه»

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ثبت نام ۲ هزار خادمیار کرمانی در پویش «کمک مومنانه»
مسئول امور خادمیاران دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمان از ثبت نام ۲ هزار خادمیار کرمانی در پویش «کمک مومنانه» خبر داد.

 مرتضی اخضمی؛ مسئول امور خادمیاران رضوی استان کرمان، اظهار کرد: با توجه به درگیر شدن آحاد مختلف کشور با ویروس همه گیر کرونا و تبعات ناشی از این بیماری، خادمیاران حضرت امام رضا(ع) با تأسی به سیره آن حضرت بیش از گذشته به یاری نیازمندان و اقشار محروم شتافته و با مشارکت در فعالیت‌های عام المنفعه، سهمی کوچک اما موثر را در خدمت به هم وطنان خویش ایفاء می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا امکان خدمت در اماکن متبرکه و حرم مطهر رضوی برای خدام امکان پذیر نیست گفت: به منظور بهره‌مندی بیشتر خادمین و خادمیاران رضوی از برکات خدمت به این آستان مقدس با هدف خدمت به نیازمندان و محرومین، پویش «مدافعین افتخاری سلامت» در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مسئول امور خادمیاران رضوی استان کرمان با بیان اینکه مشارکت در این طرح با انتخاب مصادیق گزارش خدمات فردی، گروهی و کانون دفاتر انجام و در سامانه خادمیاران رضوی ثبت می‌شود افزود: محدویتی برای انتخاب همزمان چند مصداق وجود نداشته و برای ثبت گزارش نیاز به تایید اولیه نیست.

اخضمی عنوان کرد:  این طرح با ۶ عنوان خدمتی، در موضوعات همیاران سلامت (خدمت به بیماران، خدمت به سالمندان و افرادی که امکان خروج از منزل را ندارند)، همیاران تولید (تولید البسه و ماسک)، صدای سلامت (پاسخگویی تخصصی ویژه خادمیاران حوزه سلامت)، خادمان مدافع سلامت (خدمت به کادر درمانی)، خادم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های حوزه سلامت (انجام برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی) و همیاری مالی کمک‌های نقدی خادمیاران با تأمین هزینه‌های دارویی، بهداشتی، درمانی انجام می‌شود.

اخضمی با اشاره به اینکه کلیه خادمیاران رضوی می‌توانند با مراجعه به سامانه   https://khademyar.razavi.ir در این پویش شرکت کنند، تصریح کرد: بیش از ۲ هزار خادمیار رضوی دراستان کرمان در این پویش و در عرصه های مختلف شرکت کرده‌اند.

مسئول امور خادمیاران رضوی استان کرمان ادامه داد: به همت خادمیاران رضوی 2 کارگاه تولید ماسک در شهرستان‌های جیرفت با روزانه ۸ هزار ماسک و در شهرستان زرند ۳۰ هزار ماسک راه‌اندازی شده است.

اخضمی همچنین گفت: خادمیاران رضوی شهر بابک نیز در راستای پویش مدافعین سلامت بیش از ۱۰۰ هزار ماسک تولید و رایگان بین نیازمندان توزیع کردند.

وی تولید روزانه ۱۵۰۰ جفت دستکش یکبار مصرف در شهرستان رفسنجان را از دیگر اقدامات خادمیاران برای مقابله با بیماری کرونا و خدمت به محرومین عنوان کرد.

مسئول امور خادمیاران رضوی استان کرمان اذعان کرد: در طرح نسیم مهر رضوی نیز از بیش از  هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های افضلی پور و امام خمینی(ره) جیرفت با توزیع غذای متبرک رضوی عیادت و دلجویی شد.

اخضمی همچنین از اجرای طرح اکرام رضوی در ماه مبارک خبر داد و بیان کرد: در این ایام با توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان و محرومین و افطاری ساده از میهمانان ضیافت الهی پذیرایی خواهیم کرد.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *