جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های خادمیاری استان قم برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های خادمیاری استان قم برگزار شد
شست هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم، به منظور تبادل نظر و برنامه‌ریزی برای تداوم و تقویت فعالیت‌های خادمیاران و کانون‌های خادمیاری استان قم برگزار شد.

به گزارش  آستان نیوز نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های خادمیاری آستان قدس رضوی استان قم با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم، اعضای شورای هیئات مذهبی استان و جمع دیگری از مسئولان فرهنگی قم با هدف بررسی فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط خادمیاران رضوی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر تکیه‌ای؛ مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم در این نشست، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خادمیاران رضوی در ماه مبارک رمضان، توفیق دستیابی به این خدمت را موهبتی از سوی امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: مایه مباهات و افتخار برای خادمیاران امام رضا(ع) است که در سایه توجهات آن حضرت، توفیق یافتند تا لبخندی را بر لبان محرومان بنشانند.
وی با اشاره به اجرای طرح «کرامت حسنی و سفره مهربانی» و توزیع 14 هزار غذای گرم متبرک رضوی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: همزمان با توزیع غذای متبرک رضوی، 23 نانوایی نیز در مناطق کمتر برخوردار قم، نان صلواتی پخت و توزیع کردند.
حجت‌الاسلام تکیه‌ای، استقبال مردم از 14 گروه سرود نوجوانان را که در نقاط مختلف شهر به اجرای سرود پرداختند، تحسین کرد و افزود: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای مواسات و همدلی با اقشار آسیب‌پذیر جامعه 5 هزار بسته معیشتی ارزاق بین نیازمندان قم توزیع شد، همچنین همزمان با اجرای طرح سفره کرامت علوی، در مراسم باشکوهی با حضور مسئولان استانی، پرچمداران مواسات و همدلی و خیران استان در مصلی قدس تجلیل شدند.
وی برگزاری جشن خدمت رضوی، برای تقدیر از خادمیاران خواهر کانون معین‌الضعفاء پردیسان و همچنین همایش تجلیل از خادمیاران کانون بانوان که در ایام شیوع کرونا با راه‌اندازی کارگاه‌ دوخت ماسک به کمک کادر درمانی، بیماران و نیازمندان استان شتافته بودند را نیز جلوه‌ای از شکوه خدمت رضوی بیان کرد.

 

دهه کرامت فرصتی برای تجدید میثاق با اولیای الهی
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم، با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای برگزاری برنامه‌های جشن دهه کرامت افزود: برنامه‌های جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد با سعادت امام رضا(ع) نقطه عطفی برای تجدید میثاق با اولیای الهی بوده و می‌تواند نقش مهمی در جبران خلا جشن‌های مذهبی در ایام شیوع ویروس کرونا باشد.
حجت الاسلام تکیه‌ای، با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های تبادلی مجازی میان خادمیاران رضوی گفت: هدف از راه‌اندازی این گروه‌های تبادلی در فضای مجازی، اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، برنامه‌های رضوی، انعکاس ایده‌ها و فعالیت‌های فردی و جمعی خادمیاران و شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای خادمیاران است.
وی بسترسازی برای گسترش خدمات رضوی و بهره‌مندی از ایده‌های خادمیاران را در اجرای برنامه‌های رضوی را از دیگر اهداف راه‌اندازی گروه‌های تبادلی مجازی میان خادمیاران عنوان کرد.

 

برکات معنوی جریان‌های امام‌ رضایی
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حرکت عظیم امام‌ رضایی را منشا برکات مادی و معنویرضا عزت‌ زمانی؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، طی سخنانی با تقدیر از فعالیت‌های تاثیرگذار خادمیاران رضوی، جوشش این حرکت عظیم امام‌ رضایی را منشا برکات مادی و معنوی برای جامعه دانست و حمایت خود را از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم اعلام کرد.
مهدی کلانترزاده؛ مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم نیز در این نشست، با تاکید بر لزوم شتاب اطلاع‌رسانی‌ها از فعالیت‌های خادمان رضوی استان قم، آمادگی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم را برای همکاری مجدانه در این زمینه اعلام کرد.
وی ظرفیت خادمیاران رضوی را در مدیریت فرهنگی شهر مقدس قم، حائز اهمیت دانسته و بر لزوم همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری تاکید کرد.
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار فراخوان ایده‌ها و طرح‌های موفق خادمیاران رضوی درباره اعتلا و تکریم جایگاه فرهنگی و شهروندی قم شد و با دعوت از مسئولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی برای حضور در جلساتی مشترک، بر حمایت از این طرح تاکید کرد.
در بخش دیگری از نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های خادمیاری استان قم، سیدمجتبی طباطبایی‌نسب، مسئول امور مساجد سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم با تشریح فعالیت‌ها و رسالت آن سازمان در اعتلای فرهنگ دینی و شهروندی شهر مقدس قم، از اجرای برنامه‌های مشترک با دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم استقبال کرد و افزود: امید است با همکاری مشترک بتوانیم زمینه‌های توسعه و ترویج نشاط اجتماعی و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) و امام رضا(ع) را میان مردم شریف قم فراهم کنیم.
مسئولان کانون‌ های خادمیاری آستان قدس رضوی در استان قم نیز به ارائه پیشنهادات و دیدگاه‌های خود برای توسعه خدمات خادمیاری و فعال شدن شبکه عظیم خادمیاران رضوی پرداخته و آمادگی خود را برای ارائه خدمات رضوی اعلام کردند.
پایان‌بخش نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های خادمیاری آستان قدس رضوی استان قم، عرض ارادت و توسل به پیشگاه نورانی امام هشتم حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) بود که با نوای گرم ذاکر اهل‌بیت و خادمیار رضوی کانون مداحی، حاج علی مالکی‌نژاد، دل‌های خادمان با اخلاص رضوی روانه مشهدالرضا(ع) شد.
خاطرنشان می‌شود، نشست هم‌اندیشی کانون‌های خادمیاری آستان قدس رضوی، به میزبانی کانون خادمیاری مداحی آستان قدس رضوی استان قم در محل ساختمان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *