شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضور 2 کاروان زیر سایه خورشید به استان مازندران

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضور 2 کاروان زیر سایه خورشید به استان مازندران
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران بیان کرد: امسال برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، 2 کاروان زیر سایه خورشید از 6 تیرماه تا سالروز ولادت ولی‌نعمتمان حضرت رضا(ع) در استان مازندران حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از ساری، محمد اسماعیل امام‌زاده در نشستی که با حضور دبیران کانون‌های خدمت رضوی شهرستان‌ها با محوریت برنامه‌های دهه کرامت در شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا در شهرستان سوادکوه برگزار شد، اظهار کرد: مازندران طریق الرضا است و خیل عظیمی از جمعیت استان دوست دارند خادم امام مهربانی‌ها باشند ولی این مهم با توجه به محدودیت‌های حوزه خادمیاری میسر نمی‌شود.
وی به تعطیلی موقت سامانه خادمیاری آستان قدس و اینکه در گام دوم، خادمیاران بر اساس نیاز کانون‌ها جذب و ساماندهی می‌شوند، افزود: متأسفانه سال گذشته سامانه ثبت‌نام خادمیاران بسته شد، ضمن اینکه آرزوی قلبی ما این بود تا تمام عاشقان خدمت در دستگاه حضرت رضا(ع) می‌توانستند خادمیار امام رضا(ع) شوند.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان مازندران با اشاره به اینکه افرادی که بی چشمداشت برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند جز عزیزترین بندگان نزد خداوند متعال هستند، افزود: طبق آمار سه سال گذشته 223 میلیارد تومان هزینه صرف خدمات‌رسانی به  87 هزار و 350 نفر شده است.
امامزاده خاطرنشان کرد: باوجود اینکه اماکن مذهبی و مساجد در ایام کرونایی تعطیل بودند اما پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حمایت از کادر درمان و بهداشت در دستور کار مساجد و اماکن مذهبی قرار گرفت.
وی ضمن تحسین اقدامات ضد کرونایی خادمیاران رضوی استان در بخش تولید و توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، گفت: امسال برنامه‌های دهه کرامت با توجه به اهمیت حفظ سلامتی مردم با محدودیت‌های خاص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

 

استقبال از کاروان زیر سایه خورشید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی
در ادامه محمد سیاوشی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان سوادکوه نیز اظهار کرد: مردمان این خطه دل درگرو امام رئوف حضرت ثامن‌الحجج(ع) دارند و برای خدمت به محرومین به نیت امام رضا(ع) به‌صورت خودجوش پای‌کار هستند.
وی افزود: این شهرستان با ۴۲۰ شهید به نسبت جمعیت کل این شهرستان بیشترین شهید استان ازنظر آماری را تقدیم انقلاب کرده است.
سیاوشی تصریح کرد: متقاضیان خادمیاری در شهرستان زیاد است لذا درخواست داریم شرایط لازم برای ثبت‌نام خادمیاران فراهم شود.
همچنین در این مراسم پیروز شمشیربند دبیر شبکه جوانان رضوی مازندران با اشاره به میزبانی چهار کاروان خدام رضوی در سال گذشته بیان کرد: با پیگیری‌ها برای سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا  از ۶ تیرماه امسال به مدت هشت روز میزبان 2 کاروان خادمان امام رضا(ع) در استان خواهیم بود و زمان‌بندی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا کاروان‌ها در کل استان حضور یابند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: اعضای هر کاروان شامل مبلغ، مداح و خادم است که در مراسم‌ها امسال پرچم‌گردانی ممنوع بوده و استقبال از کاروان فقط در صورت رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی مجاز خواهد بود.
دبیر شبکه جوانان رضوی مازندران دیدار با خانواده شهدای سلامت هر شهرستان را از برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید عنوان کرد و افزود: زمان توزیع نمک تبرکی در نانوایی‌ها ۱۳ تیرماه هم‌زمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) به‌صورت تمرکزی انجام خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه امسال پذیرایی در منزل خیرین ممنوع شده، تصریح کرد: خیرین می‌توانند مواد غذایی را به عوامل اجرایی تحویل دهند و فقط در محل اسکان پذیرایی صورت می‌پذیرد و حداکثر زمان تعیین‌شده برای حضور هر کاروان در محل هدف سی دقیقه خواهد بود.
شمشیربند افزود: یک خبرنگار کاروان زیر سایه خورشید را همراهی خواهد کرد و بعد از تهیه عکس و خبر با هماهنگی دبیر اجرایی برنامه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *