دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / راه‌اندازی پویش «دختران چادری فرشته‌اند» ویژه نونهالان بوشهری

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / راه‌اندازی پویش «دختران چادری فرشته‌اند» ویژه نونهالان بوشهری
به همت کانون‌ خدمت رضوی استان بوشهر، پویش«دختران چادری فرشته‌اند» به مناسبت هفته حجاب و عفاف با هدف نهادینه سازی فرهنگ «عفاف و حجاب» ویژه دختران نونهال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از بوشهر؛ حجت الاسلام و المسلمین یوسف جمالی؛ دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌های کنونی در حوزه حجاب و عفاف بر آن شدیم تا با راه‌اندازی پویش«دختران چادری فرشته‌اند» یک کار مشترک توسط کانون فرهنگی منتظران آفتاب با همکاری بنیاد عفاف وحجاب و کانون تشکل‌های بانوان آستان قدس رضوی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه پویش«دختران چادری فرشته‌اند» ویژه گروه سنی 3 تا 10 سال از 15 لغایت 21 تیرماه، همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب در استان بوشهر برگزار می‌شود، افزود: هدف از راه‌اندازی این پویش آشنا کردن دختران خردسال با حجاب زهرایی و تربیت اسلامی و همچنین مقابله با بدحجابی در جامعه است.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با تاکید بر اینکه نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف که یکی از ضروریات باورهای دینی است، گفت: باید تلاش کرد تا دختران را از سنین نونهالی نسبت به این فرهنگ علاقمند کنیم.
دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با بیان اینکه برخی از والدین در آموزش حجاب و اهمیت رعایت آن توسط دختران خود کم‌توجهی می‌کنند، افزود: کم‌توجهی به مسئله حجاب از سوی والدین، نه تنها باعث خسران فرزندان در آخرت بلکه موجب ایجاد بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود و به طبع آن افسردگی در زنان را افزایش می‌دهد.
حجت الاسلام جمالی با اشاره به جایگاه ویژه‌ زن در اسلام، تربیت دختران ایرانی بر اساس مولفه‌های تربیت اسلامی و عفاف و حجاب فاطمی را موجب شکل‌گیری زندگی‌های مداوم و تاب‌آوری زوجین دانست و بیان کرد: اینگونه تربیت فرزندان در تعالی جامعه بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم با راه‌اندازی این پویش هر چقدر اندک در ترویج حجاب و عفاف فاطمی در سطح جامعه تاثیرگذار باشیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *