سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خیران ۷۰ میلیارد ریال برای آزادی ۱۳۷ بانوی زندانی در “طرح نذر امام رضا (ع)” کمک کردند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خیران ۷۰ میلیارد ریال برای آزادی ۱۳۷ بانوی زندانی در “طرح نذر امام رضا (ع)” کمک کردند

همزمان با شب ولادت حضرت زینب(س) و به همت آستان قدس رضوی، مرحله نخست جشن گلریزان آزادی ۱۳۷ بانوی زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح «نذر امام رضا(ع)» برگزار شد و خیران ۷۰ میلیارد ریال برای آزادی آنها کمک کردند.

به گزارش  تسنیم  محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با تقدیر از حضور خیران هفت استان در این جشن گلریزان اظهارداشت: بنیاد کرامت رضوی، ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند و بخش قابل توجه این خدمت از محل نذورات مردمی و همچنین مشارکت خیران بزرگوار به سرانجام می‌رسد.

استادآقا ادامه داد: بنیاد کرامت رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، جهیزیه زوجین جوان، آموزش‌های خانواده، کمک به تحصیل، زیرساخت‌های ضروری مناطق محروم، کمک‌رسانی در حوادث و بحران‌های طبیعی و همچنین خدمت به زائران در اربعین حسینی، در کنار مردم و به ویژه اقشار محروم بوده است.

وی با بیان مصداقی از اقدامات این بنیاد با مشارکت خیرین گفت: با تاکید تولیت آستان قدس رضوی، از آغاز شیوع کرونا در قالب طرحی با همراهی شبکه خادمیاران رضوی و با مشارکت نیکوکاران کل کشور با عنوان «سفره مهربانی» 500 هزار بسته معیشتی به ارزش حدود 200 میلیارد تومان تهیه و بین اقشار بی‌بضاعت توزیع شد.

شناسایی 137 بانوی زندانی واجد شرایط حمایت، توسط مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی به طرح «نذر امام(ع)» هم اشاره کرد و گفت: از دو ماه قبل طرح آزادی زنان و مادران نیازمند زندانی جرایم غیر عمد در سراسر کشور را  آغاز کردیم که تاکنون به همت مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی و با کمک ستاد ملی دیه و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، 137 خانم در 25 استان شناسایی و معرفی شدند تا با چراغی که شما خیرین روشن می‌کنید و با عنایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، بتوانیم تعدادی از آنها را آزاد کنیم و این کار خداپسندانه را برای آزادی سایر آن ها نیز ادامه دهیم.

وی تاکیدکرد: هیچ کدام از این بانوان مجرم نیستند بلکه همه آنها به خاطر مشکلات اقتصادی، ورشکستگی و گرفتاری‌های خانوادگی دچار بحران شده‌اند و روانه زندان شده‌اند که باید کمک کنیم این مادران را به خانه‌هایشان بازگردانیم.

استادآقا افزود: مادران ستون خانواده هستند و در صورت زندانی بودن آنها، یک خانواده از هم می‌پاشد و به تبع آن، کل جامعه گرفتار مشکلات و آسیب‌هایی می‌شود.

امید به رقم خوردن اتفاقات بزرگ به برکت نام حضرت رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: امیدواریم این مراسم مقدمه مبارکی برای اجرای امور خداپسندانه در حوزه‌های مختلف باشد تا بتوانیم در کنار هم و در حد توانمان، مشکلات مردم و کشور را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی مبلغ 10 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و امیدواریم این مجموعه معنوی به واسطه در اختیار داشتن سرمایه عظیم اجتماعی که باور عمیق مردم به حضرت امام رضا(ع) است بستر مناسبی برای رقم زدن طرح‌های بزرگ و نیکوکارانه را در کشور فراهم کند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: خیران عزیز سراسر کشور که می خواهند در این طرح مشارکت داشته باشند، می توانند از طریق شماره تلفن ملی 138 اطلاعات لازم را کسب کرده و در پویش آزادسازی مادران نیازمند در بند، سهیم شوند.

انتهای پیام/282/ ع

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *