دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشستن بر سفره قرآن، روح و جسم انسان را متحول می‌کند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشستن بر سفره قرآن، روح و جسم انسان را متحول می‌کند
قاری و موذن حرم مطهر رضوی گفت: نشستن بر سفره قرآن کریم موجب کاهش کاستی‌ها و افزایش داشته‌های خوب انسان می‌شود، کسانی که بر سفره قرآن نشسته‌اند به این تحول روحی و جسمی اقرار می‌کنند.

محمدرضا شفیعی مومن در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه انصافا واژه‌ای که توان توصیف حال و هوای تلاوت قرآن کریم را در محضر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) داشته باشد وجود ندارد، اظهار کرد: حقیقتا لذت قرائت قرآن مجید در این بارگاه ملکوتی را نمی‌توان توصیف کرد،چرا که آنچه دارد اتفاق می‌افتد یک معجزه است.

 

ماه رمضان بهترین ماه برای از استماع و فهم آیات کلام الله وحی
وی اضافه کرد: تلاوت آیات قرآن کریم برای قاری لذت بخش است و مستمعین نیز از این سفره پربرکت متنعم می‌شوند، لذا با وجود این فرصت ناب باید در ماه مبارک رمضان از استماع و فهم آیات کلام الله وحی بهره ببریم و این مفاهیم را در عمل به منصه ظهور بگذاریم.
قاری و موذن حرم مطهر رضوی با بیان اینکه انسان برای انس گرفتن با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان باید با اشتها بر سفره قرآن و برکت معنوی  قرآن بنشیند، افزود: برای اینکه بتوانیم در خود اشتها ایجاد کنیم باید مرتب متذکر بشویم که گم کرده‌ای داریم که پیدا کردن آن در گرو رفتن به سوی قرآن است و رمز و راز آن از قرآن به دست می‌آید.
شفیعی مومن ادامه داد: حقیقت وجود یک انسان کامل را می‌توان در آیه آیه‌های قرآن دید و هر چه بیشتر انسان با قرآن مانوس شود، حالا چه به صورت انفرادی و چه با کمک مربیان قرآنی، جسم و روحش از این سفره متنعم و به سمت و سوی رشد و تعالی حرکت خواهد کرد.
وی با عنوان اینکه زمانی مفاهیم قرآنی در زندگی تحقق پیدا می‌کند که انسان سر سفره قرآن و برکت معنوی آن می‌نشیند، بیان کرد: انسان سر این سفره با برکت یاد می‌گیرد چطور کاستی‌ها را جبران و زشتی‌ها را کم کند و به مرور زمان زانو زدن بر سر سفره قرآن موجب کاهش کاستی‌ها و افزایش داشته‌های خوب انسان می‌شود، در همین راستا کسانی که با قرآن نشسته‌اند به این تحول روحی و جسمی اقرار می‌کنند.
مرتل حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: اکنون فضا، فضای معنوی ماه مبارک رمضان است و میزبان این سفره، خداوند است، قطعا خداوند بهترن میزبان است و اگر انسان نتواند در این ماه با قرآن انس بگیرید، بدون شک ماه‌های دیگر این اتفاق به راحتی نخواهد افتاد.

 

لزوم تدوین نظام نامه جامع برای گسترش فرهنگ رضوی
شفیعی مومن فعالیت‌های آستان قدس رضوی در عرصه قرآن را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حقیقتا برای ترویج فرهنگ قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) با توجه به سطح توقع حضرت رضا(ع) هنوز به آن جایگاه نتوانسته‌ایم برسیم، ولی آنچه در حد توان فعالان این عرصه در حرم مطهر رضوی در زمینه تلاوت، ترتیل، تبیین مفاهم آیات الهی و تزئین فضای مراسمات بوده انجام شده است.
وی تصریح کرد: کار کردن برای امام رضا(ع) دستمزدش نقد است و ارزش این دستمزد آنقدر عظیم است که عظمت آن را فقط دهنده و گیرنده می‌دانند، و ما باید شاکر این نعمت والا باشیم.
این استاد برجسته قرآن کریم تاکید کرد: هر کسی که متصل به کلاس‌های آموزش قرآن آستان قدس رضوی می‌شود، بدون شک یک نورانیت خاصی از این کلاس‌ها می‌گیرد و به نوعی زندگی‌اش بیمه می‌شود.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *