سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - Tuesday 07 May 2024

تسهیلات اشتغال زایی «بنیاد برکت» برای مهاجرت معکوس به «روستا»/ایجاد 10 هزار شغل تا پایان سال جاری

تسهیلات اشتغال زایی «بنیاد برکت» برای مهاجرت معکوس به «روستا»/ایجاد 10 هزار شغل تا پایان سال جاری

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به راه اندازی پویش «به روستا برمی گردم»، گفت:‌این بنیاد به افراد متقاضی برگشت به روستاها تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می کند.

به گزارش فارس،‌ امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اجرای پویش «به روستا برمی‌گردم» در راستای ایجاد اشتغال در روستاها، اظهار داشت: با توجه به نرم‌افزار و مدل‌ها در اشتغالزایی این پویش تعریف شده است.

وی با اشاره به روند روزافزون مهاجرت از روستاها به شهرها، خاطرنشان کرد:‌ در سال 1352،  25 درصد جمعیت ساکن شهرها و 75 درصد ساکن روستاها بودند، اما اکنون میزان جمعیت روستاها به کمتر از 25 درصد رسیده است.

مدنی با اشاره به راه‌اندازی پویش به روستا برمی‌گردم توسط بنیاد برکت، ابراز داشت: این پویش را تعریف کردیم تا اگر مردم در حاشیه شهرها مستقر شده‌اند و اکنون تمایل برگشت به روستای خود را دارند، از این پویش استفاده کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت اضافه کرد: 350 شهر کشور شهر هدف بنیاد برکت است که شامل 90 درصد شهرهای کشور می‌شود؛ در نتیجه اگر فرد مورد نظر در این 350 شهر قرار داشته باشد، ما قول می‌دهیم با توجه به توانمندی و ظرفیت فرد و روستای مورد نظر، تسهیلات اشتغال ارائه کنیم.

مدنی با بیان اینکه نزدیک به یک ماه این پویش راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون تقریبا حدود 4 هزار نفر در سامانه پویش اعلام کردند به روستای خود برمی‌گردند. این افراد متقاضی با توجه به شبکه تسهیل‌گری بنیاد برکت که به مردم مراجعه می‌کنند، زمینه ایجاد اشتغال متناسب با آنها ایجاد می‌شود و این شبکه تسهیل‌گر به مدت دو سال در کنار افراد متقاضی قرار خواهد گرفت تا شرایط آنها پایدار شود.

وی ابراز داشت: افرادی که می‌خواهند از این تسهیلات و پویش استفاده کنند، باید روستای مورد نظر آنها بین 350 شهر هدف بنیاد برکت قرار داشته باشد و می‌توانند از طریق سایت بنیاد برکت یا اپلیکیشن این بنیاد ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مدنی اضافه کرد:در اپلیکیشن بنیاد برکت شهرستان‌های مورد هدف بنیاد برکت که در آنها مهاجرت معکوس اتفاق خواهد افتاد و می‌توانند از تسهیلات یاد شده استفاده کنند، قید شده است.

بنیاد برکت متذکر شد: پیش‌بینی می‌کنیم از 4 هزار نفر که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند 2 هزار نفر حائز شرایط لازم باشند. البته ابتدا سقف ما 5 هزار نفر بود که رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام کردند این تعداد را افزایش دهیم و اکنون هدفگذاری ما 10 هزار نفر است تا برای آنها تا پایان سال جاری اشتغال ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *