جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

یارانه بهمن ۹۸ فردا شب واریز می شود

یارانه بهمن ۹۸ فردا شب واریز می شود
یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی برای ماه بهمن فردا شب( یک شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش ایسنا، یارانه نقدی که روز بیستم ماه بهمن امسال به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت خواهد گردید صدوهشتمین مرحله از پرداخت یارانه های نقدی طی حدود ۱۰ سال پیش است.

در حالی مبلغ یارانه های نقدی از سال ۱۳۸۹ تا به حال ثابت باقی مانده که با مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به احتمال زیاد از سال آينده مبلغ یارانه به حدود ۷۲ هزار تومان افزایش می یابد اما این در شرایطی است که پرداخت کمک های معیشتی با روش موجود متوقف خواهد شد.

در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند و از بین آن ها برای ۶۰ میلیون نفر هم کمک معیشتی پرداخت می شود که کمک های معیشتی یارانه ای است که از آبان سال جاری و در جریان افزایش قيمت بنزین به تناسب افراد خانوار پرداخت می شود.

اما با تصویب مجلس شورای اسلامی قرار بر این است که از سال آينده کمک های معیشتی و یارانه های نقدی یکی شده و در مجموع یک یارانه ۷۲ هزار تومانی به تمامی یارانه بگیران که حدود ۷۸ میلیون نفر هستند پرداخت شود.

در این شرایط حدود ۱۸ میلیون نفری که جزء سه دهک بالای درآمدی تشخیص داده شده و کمک معیشتی دریافت نمی کردند هم مجددا مشمول یارانه نقدی خواهند گردید که از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش یافته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *