سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - Tuesday 07 May 2024

آئین نامه ضوابط دوره دستیاری پزشکی بازبینی می شود

آئین نامه ضوابط دوره دستیاری پزشکی بازبینی می شود

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از بازبینی آئین نامه ضوابط دوره دستیاری پزشکی خبر داد و گفت: این آئین نامه به صورت موردی تصویب و پس از تکمیل در قالب یک مجموعه ابلاغ می شود.

دکتر محسن عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بررسی‌های روانشناختی سختی‌های دوره دستیاری پزشکی در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در حال انجام است.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزود: به همین منظور آئین نامه ضوابط دوره دستیاری پزشکی در حال بازبینی است و هدف از بازبینی هم تسهیل کردن شرایط دوره است تا سختی‌هایی که دانشجویان در طول دوره دستیاری، با آن مواجه هستند را بتواند به حداقل برساند.

وی افزود: از جمله این موارد موضوعاتی مانند کشیک‌ها، ساعات کشیک‌ها، امکاناتی که دانشگاه‌ها باید برای کشیک‌ها فراهم کنند، امکان فعالیت اضافه برای دستیار به صورت قانونی که بتواند درآمد کسب کند و امکان دریافت مبالغ بیشتر را برای دستیار فراهم کند، است.

عباسی اظهار داشت: حمایت‌های روانی جای خود را در این آئین نامه دارد و همکاران در انجمن‌ها و گروه‌های روانپزشکی و روانشناسی درصدد برنامه حمایتی برای دستیاران هستند و همچنان هم مصاحبه‌ها و بررسی‌های روانشناختی سختی‌های دوره دستیاری پزشکی نیز در سطح دانشگاهی و در سطح ستادی در حال انجام است.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاکید کرد: آئین نامه هنوز در مراحل بازبینی قرار دارد و با توجه به حجم بالای قوانین مربوطه، به صورت موردی تصویب می‌شود و پس از تکمیل به صورت یک مجموعه ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *