شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

فناوری نانو در محصولات آرایشی- بهداشتی به کار گرفته می‌شود

فناوری نانو در محصولات آرایشی- بهداشتی به کار گرفته می‌شود

یک شرکت نانوفناوری در حوزه آرایشی و بهداشتی و دارویی با استفاده از تکنولوژی نانو مشغول به تولید محصولاتی است که طول دوره درمان را کاهش می‌دهد و برای بیمار عارضه به جای نمی‌گذارد.

به گزارش  فارس، یک شرکت نانوفناوری در حوزه آرایشی و بهداشتی و دارویی با استفاده از تکنولوژی نانو مشغول به تولید محصولاتی است که طول دوره درمان را کاهش می‌دهد و برای بیمار عارضه به جای نمی‌گذارد.

حمیدرضا کلیدری، مدیرعامل شرکت نانو فناوری دواگستر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره شرکت خود گفت: از سال ۱۳۹۶ در حوزه آرایشی و بهداشتی و دارویی و با استفاده از تکنولوژی نانو مشغول به تولید محصولات هستیم.

کلیدری در ادامه افزود: شرکت نانو فناوری دواگستر در مهر ماه ۱۳۹۶ جهت فعالیت دارویی و آرایشی و بهداشتی به ثبت رسید و تاکنون ۴ محصول این شرکت وارد بازار شده‌ند.

مدیرعامل شرکت نانو فناوری دوا گستر با بیان اینکه برخی از محصولات این شرکت پایه گیاهی دارند، گفت: این محصولات در داروخانه‌های کل کشور موجود است و در حال حاضر مشغول تهیه مجوز برای ۵ محصول دیگر هستیم.

کلیدری ادامه داد: نمونه خارجی محصولات ما وجود دارد، اما در آنها از تکنولوژی نانو استفاده نشده، محصولاتی که با فناوری نانو ارزش‌افزوده دارند طول دوره درمان را کاهش می‌دهند و برای بیمار عوارضی به جای نمی‌گذارند.

مدیرعامل شرکت دواگستر خاطرنشان کرد: ۴ نفر به صورت مستقیم از متخصصان داروسازی برای ساخت محصولات در شرکت فعالیت می‌کنند و به طور غیرمستقیم ۱۲ نفر در بحث تولید و بازاریابی مشغول به کار هستند.

به گفته کلیدری، محصول ضد آکنه این شرکت با کمک فناوری نانو توسعه داده شده که پایه آن گیاهی است و مواد به کار رفته در آن جذب سریع را رقم می‌زند؛  این محصول ژل ضد آکنه فلیچیتا نام دارد؛ محصولات این کشور به افغانستان صادر می‌شود و قرار است به زودی شرایط صادرات به سایر کشرهای منطقه مهیا شود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *