جمعه 21 اردیبهشت 1403 - Friday 10 May 2024

کمک ۳ هزار میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در سال گذشته

کمک ۳ هزار میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در سال گذشته

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سال گذشته خیران مدرسه‌ساز کشور، سه هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی فر پیش از ظهر امروز چهارشنبه در آئین افتتاح ۱۰ فضای آموزشی خیر ساز و مشارکتی در دزفول که در دبستان شهیدان دوستانی برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیش از سه هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی مشارکت کردند.

وی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح آجر به آجر افزود: در این طرح از طریق کمک‌های خرد و جزئی مردم بالغ‌بر هشت میلیارد تومان اعتبار جمع آوری شد که استان خوزستان در این طرح رتبه نخست را کسب کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه جامعه خیران مدرسه‌ساز قدیمی‌ترین و ساختارمندترین مجموعه خیّری در کشور است، اضافه کرد: در سال گذشته ۵۰ درصد مدارسی که در کشور بهره‌برداری شده‌اند یا به صورت کامل توسط خیران احداث شده‌اند و یا با مشارکت دولت و خیران بوده است.

رخشانی مهر تأکید کرد: سازمان نوسازی مدارس نیز همواره با تمام توان سهم خود را ادا کرده و بلافاصله نسبت به تکمیل طرح‌های آموزشی خیّر ساز اقدام کرده است به طوری که میزان مشارکت‌های این سازمان در امر مدرسه‌سازی از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی، نام‌گذاری مدارس را به نام «شهدا» اقدامی ارزشمند در راستای وجهه تربیتی مدارس برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر همواره سعی کرده‌ایم که مدارس را به نام شهدا مزین کنیم تا دانش آموزانی در طراز شهدا تربیت شوند؛ ضمن اینکه در یک سال اخیر بیش از یک صد پروژه فاخر و ماندگار آموزشی به نام شهید سردار سلیمانی نام‌گذاری شده‌اند که عمر مفید این مجتمع‌ها یک صد سال است.

رخشانی مهر از تلاش‌های سازمان نوسازی و مجمع خیران مدرسه‌ساز خوزستان و مدیران این استان در زمینه توجه به رشد و توسعه فضاهای آموزشی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۱۰ فضای آموزشی خیر ساز و مشارکتی در دزفول بهره‌برداری و پنج مدرسه نیز کلنگ زنی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *