یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر به همت خادمیاران رضوی شهرستان شهریار

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر به همت خادمیاران رضوی شهرستان شهریار

خادمیاران رضوی شهرستان شهریار به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز فتح خرمشهر؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی، از فاتحان خرمشهر تجلیل کردند.

به گزارش آستان نیوز از تهران، به همت کانون ایثار و شهادت و با حضور خانواده‌های معظم شهدا و خادمیاران رضوی، مراسمی تحت عنوان “محفل شهدا” در مهدیه آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان شهریار برگزار گردید.
مهدی نصیرلو؛ از خادمیار فعالانکانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرستان شهریار در این مراسم با بیان اینکه آزادی خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس ملت ایران مطرح است، گفت: در عملیات غرورآفرین بیت المقدس رزمندگان اسلام شهید سید محمد علی جهان آرا؛ فرمانده سپاه خرمشهر نقش کلیدی در فتح خرمشهر داشتند.
وی ادامه داد: شهید جهان‌آرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز  جنگ تحمیلی به مبارزه با منافقان و عوامل مزدوری که از خارج مرزها تحریک می‌شدند، پرداخت و بسیاری از توطئه‌هایی را که بر ضد نظام اسلامی طراحی می‌شد، خنثی کرد.
این شهید بزرگوار در هدایت حرکت های مردمی و بسیج نیروهای نظامی و سازماندهی آنان، بر ضد نیروهای بعثی نقش اساسی داشت و پس از خدمات فراوان به اسلام و انقلاب و به خصوص شهر خرمشهر در سال ۱۳۶۰ در یک سانحه هوایی به شهادت رسید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *