جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

اخبار داغ

کرانه باختری در آستانه یک انفجار اجتماعی است

کرانه باختری در آستانه یک انفجار اجتماعی است

 سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری با بیان اینکه اوضاع در این منطقه در آستانه انفجاری بزرگ است، گفت: مقاومت در همه شهرها، روستاها و اردوگاه های کرانه باختری روز به روز گسترش می یابد و این امر صهیونیست ها را به وحشت انداخته است.

طارق عزالدین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقاومت در کرانه باختری با توجه به شرایط امنیتی پیش روی مقاومین و مجاهدین با فراز و فرودهایی روبرو است.

وی اضافه کرد: امروز مقاومت به مراحل پیشرفته خود رسیده است و در همه صحنه ها و بخش های کرانه باختری حضور دارد و این همان چیزی است که رژیم صهیونیستی به شدت از آن هراس دارد زیرا این مقاومت فشار زیادی به اشغالگران وارد کرده است.

عزالدین گفت: این مقاومت از اردوگاه جنین درحال سرایت به سایر شهرها، روستاها و اردوگاه های کرانه غربی است و اوضاع این منطقه در آستانه انفجاری بزرگ است.

وی بیان کرد: دشمن صهیونیستی با ترور نیروهای مقاومت نمی تواند سرعت گسترش مقاومت را بکاهد زیرا با شهادت هر مجاهد، هزاران مجاهد دیگر در میدان حاضر می شوند و خون شهدا به ملت انگیزه دفاع و مقاومت و مبارزه بیشتر می دهد.

سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت: ملت ما می داند که اشغالگران غیر از زبان زور نمی فهمند و برای پاسخ و مقابله با جنایت های آن ها و آزادسازی سرزمینشان راهی جز انجام عملیات های مسلحانه نیست.

عزالدین اضافه کرد: هماهنگی و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با اشغالگران فقط در راستای خدمت به رژیم اشغالگر است و این هماهنگی خنجری در پشت مقاومت به شمار می رود.

وی افزود: تشکیلات خودگردان باید به نقش اصلی خود که برای آن تشکیل شده است بازگردد، وظیفه این تشکیلات حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت است و نه توطئه و همکاری با اشغالگران سرزمین فلسطین.

عزالدین اظهار کرد: ملت فلسطین، همکاری تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را محکوم می کند و مسئولان تشکیلات باید در محاسبات خود بازنگری کنند و به دایره همبستگی ملی به عنوان تنها راه مقابله با اشغالگری بازگردند.

وی گفت: همه تلاش های رژیم صهونیستی از سرکوب ملت تا هدف قراردادن مقاومت از طریق ترور و دستگیری و محاصره غزه تا تلاش برای عادی سازی روابط سودی به حال این رژیم ندارد.

سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری تصریح کرد: عادی سازی روابط با اشغالگران سودی به حال کشورها و رژیم های خودفروخته نیز ندارد و این رژیم ها را به مزدور و شریک اشغالگران در جنایت ها و ریختن خون ملت فلسطین و خائن به ملت، آرمان و مقدسات ما تبدیل می کند.

عزالدین افزود: امروز مقاومت فلسطین به جایگاهی دست یافته که می تواند درس فراموش نشدنی به اشغالگران دهد و توازن قوا در فلسطین نسبت به سال های گذشته بسیار تغییر کرده است.

وی گفت: مقاومت فلسطین امروز قدرتمندتر از قبل شده است و می داند چه امکانات و فرصت هایی دارد و چه وظیفه ای برعهده دارد و این مقاومت از حمایت و پشتیبانی محوری مخلص برخوردار است.

عزالدین اضافه کرد: ارتشی که شکست ناپذیر نامیده می شد امروز مغلوب مقاومت شده است و ملت ما می تواند ضربات دردناکی به این ارتش مجهز وارد کند.

وی افزود: کار این رژیم به جایی رسیده است که ده ها گردان را به مدت چند ماه برای مقابله با مجاهدان در کرانه باختری یا دفاع از شهرک نشینان در حالت آماده باش نگاه می دارد.

این عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی گفت: امروز عادی سازی روابط برخی رژیم های منطقه با اشغالگران نوعی پالایش و پاکسازی صف مخلصان از خائنان است و ما در مرحله غربالگری و مشخص شدن حامیان حق از حامیان باطل قرار داریم.

عزالدین با بیان اینکه “امروز گزینه سومی وجود ندارد؛ یا باید در کنار حق، فلسطین و محور مقاومت یا با اشغالگران و مستکبران ایستاد” افزود: هنگامی که این رژیم نابود شود، سازشکاران و همکاران آن نیز نابود خواهند شد و ما از هم اکنون به آن ها می گوییم که عادی سازی روابط با صهیونیست ها سودی به حال آن ها ندارد و این خیانت در تاریخ به نام آن ها ثبت خواهد شد.

وی اضافه کرد: حکام کشورهای سازشکار با رژیم صهیونیستی به زودی هزینه سنگین این خیانت را خواهند پرداخت زیرا ملت های آن ها برای همیشه ساکت نخواهند نشست.

عزالدین گفت: مقدسات ما فقط متعلق به ملت فلسطین نیست بلکه متعلق به امت اسلامی و عربی است و از این رو سازشکاران به همه امت های اسلامی و عربی خیانت کرده اند.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می کند از طریق برقراری روابط با برخی رژیم های منطقه نشان دهد که در کشورهای عربی و اسلامی نفوذ و طرفدار دارد و ملت و مقاومت فلسطین حامی و پشتیبانی ندارد.

سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت: امروز مقاومت در غزه و کرانه باختری در بهترین شرایط خود قرار دارد و توانایی مقاومت برای بازسازی سریع خود بزرگترین چالش رژیم اشغالگر است.

عزالدین افزود: دشمن صهونیستی می داند که مقاومت از نظر نیرو و تجهیزات به جایی رسیده است که می تواند سالها به مبارزه ادامه دهد و عقب نشینی نکند.

وی اضافه کرد: پس از نبرد شمشیرقدس تغییراتی در توازن قوا ایجاد شد و مقاومت در این نبرد ثابت کرد که می تواند اشغالگران را شکست دهد و اشغالگران می دانند که برای دفاع از سرزمین و مقدساتمان در چه سطحی از آمادگی هستیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *