چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - Wednesday 08 May 2024

حذف ارز ترجیحی مبارزه با رانتخواری است

حذف ارز ترجیحی مبارزه با رانتخواری است

معاون رییس قوه قضائیه گفت: امروز اقتصاد کشور نیازمند مدیریت مهندسی است و طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها و مبارزه با رانتخواری در این دولت اجرایی شده است.

به گزارش فارس از سنندج، حسن بابایی چهارشنبه شب در دیدار با علمای اهل سنت استان کردستان در سنندج، با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و ارزش و تکریم مردم ضروری است، تاکید کرد: روسای دادگستری با دغدغه خدمت به مردم و وجهه مردمی خدمت کنند.

وی دوران ریاست قوه قضایی را دوره تحول و تعالی دانست و افزود: در این دوره مسوولان دستگاه قضا با مردم ارتباط چهره به چهره برقرار می‌کنند و رئیس دستگاه قضا تاکنون در ۱۵۶ نقطه در مسجد با مردم دیدار کردند.

بابایی با اشاره به مشکلات مردم استان کردستان و ضرورت رسیدگی به مسایل آنها خواستار حضور قضات و مسوولان دادگستری در مساجد شد.

وی با اشاره به اینکه فقه امام شافعی پویاست و متناسب با شرایط اجتماعی به پیش می‌رود اظهارکرد: علمای اهل سنت با مراجعه به منابع اصلی مباحث فقهی را اخذ می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صدور سند برای اراضی کشاورزی را یکی از برنامه‌های سازمان ثبت و اسناد کشور دانست و تصریح کرد: کردستان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در استان خواستار رسیدگی به مسایل و آسیب‌های اجتماعی حوزه مواد مخدر در شهر سنندج شد.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان نظام با بهره‌گیری از ترفندهای مختلف درصدد ضربه زدن به انقلاب برآمدند، افزود: دشمنان نظام با بهره گیری از ابزار نظامی نتوانستند ایران را شکست دهند از طریق شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی درصدد آسیب به کشور برآمدند و برای دستیابی به مقاصد خود با توزیع مشروبات الکلی و ارزان کردن ماهواره اهداف خود را به پیش بردند.

بابایی یادآور شد: امروز دشمنان از طریق ابزار اقتصادی و در جنگ اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی وارد جنگ شدند.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه کشور و جنگ اوکراین و روسیه و تورم و گرانی در کشور گفت: امروز اقتصاد کشور نیازمند مدیریت مهندسی است و در این راستا پروژه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها و مبارزه با رانتخواری در دست اقدام دولت قرار گرفته است.

کاهش پرونده‌ها به دادگستری از اقدامات شورای روحانیت است

مدیرکل مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم خدمات شورای روحانیت و افتا را کاهش ورود پرونده‌های مردم به دادگستری عنوان کرد.

سعید عسکری با اشاره به اینکه شورای  روحانیت با رویکرد خدمت و حل مشکلات مردم فعالیت می‌کند اظهار کرد: این مرکز پاسخگوی ۲ هزار استفتا در ماه است.

به گفته وی، تعداد ۴۵ نفر از علمای طراز اول در شهرهای مختلف احوال شخصیه، استفتائات و پاسخ به نامه‌های دادگستری را عهده‌دار هستند.

در ادامه این جلسه هرکدام از علمای اهل سنت کردستان مشکلات استان را مطرح و خواستار حل این مشکلات شدند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *