دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

خسارت ۶۰ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی در «طوفان‌الاقصی»

خسارت ۶۰ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی در «طوفان‌الاقصی»

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به هزینه های رژیم اسراییل در جبهه شمالی تاکید کردند که خسارت‌های کلی این رژیم در نبرد طوفان الاقصی به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی به خسارت‌های مالی رژیم صهیونیستی در سایه تداوم جنگ در دو جبهه جنوبی و شمالی پرداخت.

این رسانه صهیونیستی نوشت که رژیم اسرائیل اکنون در یکی از مهم‌ترین جنگ‌های خود به سر می‌برد که آثار آن در تمام بخش‌های زندگی، امور اقتصادی و در کل جامعه احساس می‌شود.

بر اساس این گزارش، برآورد هزینه های جنگ تاکنون به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است، البته در این برآورد، بودجه خود جنگ نیز حساب شده است.

«یدیعوت آحارنوت» ادامه داد که هر روز جنگ ۲۷۲ میلیون دلار برای ارتش رژیم صهیونیستی هزینه دارد، زیرا هر نظامی ذخیره روزانه ۸۲ دلار می‌گیرد و تنها مجموع این پرداختی‌ها به ۲.۵میلیارد دلار می‌رسد.

این در حالی است که شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک نوار غزه نیز آسیب‌های گسترده دیده و از نظر زیرساختی ویران شده‌اند و خسارت‌های وارد شده به آن‌ها به۵.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی نیز رژیم صهیونیستی آسیب فراوانی دیده و حملات حزب‌الله لبنان خسارت ۱.۶ میلیارد دلاری به این رژیم وارد کرده است.

به نوشته این منبع خبری صهیونیستی، انتظار می رود که بودجه رژیم اسراییل کسری میلیارد دلاری داشته باشد که این امر باعث کاهش بودجه و افزایش دلار خواهد شد و کیفیت زندگی صهیونیست‌ها را به شدت تحت تاثیر خواهد گذاشت.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی تاکید کردند که تنش‌های مداوم در مرزهای سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها را نگران کرده و تاثیرات زیادی به ویژه در بخش اقتصادی خواهد گذاشت.

این رسانه‌ها اعلام کردند که نسبت خرید و فروش در مراکز تجاری رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی، از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی کاهش ۷۰ درصدی داشته است.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جنگ علیه غزه پیامدهای اقتصادی ‌و مالی گسترده‌ای به همراه دارد.

پایگاه خبری آی۲۴ نیوز نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی وارد گران‌ترین جنگ خود در طول تاریخ شده و تاکنون ۶۰میلیارد دلار برای این جنگ هزینه شده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال تعطیلی برخی دفاتر عمومی و استفاده از هزینه‌های آن‌ها در جنگ است.

به گزارش ایرنا، ارزیابی های اولیه نشان می دهد که هزینه و خسارت های جنگ غزه در یک ماه گذشته به رقم های سرسام آوری رسیده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده که جنگ با مقاومت فلسطین و آثار و پیامدهای ناشی از آن بسیار گسترده تر از کووید-۱۹ خواهد بود.

بتازگی ۳۰۰ کارشناس رژیم صهیونیستی درباره خطر فروپاشی اقتصادی هشدار دادند و خواستار انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از خسارت های بیشتر شدند.

اقتصاددانان در نامه ای به نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر دارایی وی نوشتند: شما میزان بحرانی که اقتصاد اسرائیل با آن روبه رو است را درک نمی کنید و باید شیوه کار خود را تغییر دهید.

آن ها اعلام کردند که اقتصاد رژیم اسرائیل روزهای دشواری را سپری می کند و باید برای جلوگیری از خسارت های بیشتر اقدامات فوری انجام شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *