سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - Tuesday 07 May 2024

شیطنت «جمعیت سعودی» در غزه و حمایت حماس از مقاومت

شیطنت «جمعیت سعودی» در غزه و حمایت حماس از مقاومت

در پی توهین افراد وابسته به جمعیتی سعودی در غزه به سران مقاومت، حماس در بیانیه‌ای رسمی از حامیان مقاومت از جمله ایران و حزب‌الله قدردانی و این تحرکات را محکوم کرد.

به گزارش فارس، حدود دو هفته پیش بود که اهالی نوار غزه به دعوت جنبش جهاد اسلامی در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی در یمن و بمباران گسترده این کشور تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.

بر اساس گزارش «الاخبار»، این تظاهرات خشم مقامات سعودی را برانگیخت و آنها در گفتگو با برخی مقامات تشکیلات خودگردان در رام‌الله این ناراحتی خود را ابراز کردند. همانطور که به گروه‌های نزدیک به خود از جمله جمعیت خیریه و سلفی «ابن باز» دستور دادند تظاهرات را محکوم و وجهه برگزارکنندگان آن را تخریب کنند.

در ادامه این گزارش آمده، در واکنش به این تظاهرات، جمعیت ابن بار در نوار غزه که مرتبط به شخصیت‌های سلفی عربستان سعودی است در طرحی از پیش آماده شده تجمعی تشکیل داد؛ در این تجمع شعارهایی علیه ایران، حزب‌الله، دولت سوریه و سران مقاومت سر داده شد و علاوه بر آن تصاویر برخی سران مقاومت از جمله «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و سردار شهید «قاسم سلیمانی» آتش زده شد.

الاخبار افزود، حماس با صدور بیانیه‌ای رسمی این تحرکات را محکوم و اعلام کرد: این اقدام مغایر با ارزش‌های ملت فلسطینی است، ملتی که چشم‌انداز آن ایستادن تمام امت در کنار فلسطین و مسأله عادلانه آن صرف‌نظر از اختلافات در رویکردهاست. دشمن ما و امت تنها اشغالگر صهیونیستی است. هیچ شخص یا طرفی حق ندارد از فضای آزاد نوار غزه به منظور توهین به برادران عرب و مسلمان ما سوءاستفاده کند.

حماس تأکید کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله در حمایت از مقاومت فلسطین سزاوار تشکر و قدردانی است و حماس به تمام حامیان فلسطین و مقاومت وفادار می‌ماند.

الاخبار در ادامه به نقل از منابع آگاه افزود، دستگاه‌های امنیتی در نوار غزه هشدار شدیداللحنی به «مجدی المغربی» مدیر جمعیت ابن باز به خاطر عبور از حد و مرز آزادی‌های تعیین شده داده‌اند و اعلام کرده‌اند، عاقبت هرگونه توهین به طرف‌های حامی ملت فلسطین بازداشت و بستن دفتر جمعیت‌ها و توقف فعالیت‌های آن است. دستگاه‌های امنیتی در ادامه درباره هر تلاشی برای تخریب روابط گروه‌های مقاومت با محور مقاومت هشدار داده‌اند.

«مصعب البریم» مدیر دفتر رسانه‌های کمیته‌های مقاومت مردمی نیز هدف گرفتن سران مقاومت اسلامی و عربی را محکوم کردو به الاخبار گفت، این رهبران به خاطر حمایت‌های بسیار زیاد خود از فلسطین و مقاومت آن تنها شایسته تقدیر هستند. وی در ادامه خواستار پیگیری عاملان این تجمع شد.

«زیاد ابوعوده» از جنبش «المجاهدین» نیز گفت، آتش زدن تصاویر شهید سلیمانی اقدامی خارج از اجماع مردم غزه است. جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله امتداد مقاومت هستند و گروهی که به اینها توهین کرده‌اند تنها نماینده خود و حمایت‌کنندگان مالی‌شان هستند نه ملت فلسطین.

نام جمعیت خیریه ابن باز سعودی در غزه در سال‌های اخیر و بویژه با آغاز بحران سوریه شنیده شد . مجدی المغربی از شخصیت‌های جنجال‌انگیز این جمعیت است و پس از هر بار درگیری میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی و زمانی که گروه‌های مقاومت از ایران قدردانی می‌کنند، صدایش بلند می‎شود.

انتهای پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *