دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

صحبت‌های جالب رکورددار ماراتن از حضور در کنیا/ وقتی برای دویدن «کوک» می‌شوید!

صحبت‌های جالب رکورددار ماراتن از حضور در کنیا/ وقتی برای دویدن «کوک» می‌شوید!

رکورددار ماراتن کشورمان به نکات جالبی از حضور در اردوی آماده‌سازی کنیا اشاره کرد.

محمدجعفر مرادی در گفت‌وگو با فارس، در مورد حضورش در کنیا و اردو در این کشور اظهار داشت: چیزهای زیادی از حضور در این کشور یاد گرفتم و در مدت زمانی که آنجا بودم، دیدم که آنها چطور برای قهرمان شدن در جهان و المپیک تمرین و کار می‌کنند. هر روز از صبح زود دویدن آغاز می‌شود و در دو نوبت حدود 35 تا 40 کیلومتر دوندگی داشتیم.

وی ادامه داد: شاید برای ما جالب باشد، اما آنها از صبح که بیدار می‌شوند انگار کسی برای دویدن کوک شان می‌کند و خستگی ناپذیر در حال دویدن هستند. علاوه بر خودشان دوندگان زیاد دیگری هم از سایر کشورهای دیگر جهان برای اردو به کنیا می‌آیند.

رکورد دار ماراتن ایران عنوان کرد: زمان دویدن هم از 4:30 بامداد آغاز می‌شد. روزهای اول سوالم این بود که مگر کسی در این زمان برای دویدن آماده می‌شود، اما زمانی که در محل تمرین حاضر می‌شدم، می‌دیدم حدود 2 هزار نفر از دوندگان حرفه‌ای خودشان را آماده کرده‌اند. تعجبم هم از این بود که هیچ صحبتی میان آنها وجود نداشت و تنها تمرکزشان روی تمرین بود، شاید هم رمز موفقیت‌شان همین باشد.

مرادی در مورد هزینه‌هایش گفت: تمام هزینه‌هایم بر عهده اسپانسر بود و هیچ پولی از فدراسیون یا کمیته برای اردو دریافت نکردم.

وی در مورد اینکه حمید سجادی از قهرمانان دوومیدانی به عنوان وزیر ورزش انتخاب شده است، گفت: اینکه او خودش ورزشکار بوده، خیلی می‌تواند برای ما خوب باشد، چون دغدغه ورزشکاران و قهرمانان را متوجه می‌شود و به راحتی می‌تواند شرایط را درک می‌کند. با این وضعیت امید زیادی به بروز اتفاقات خوب در ورزش به خصوص دوومیدانی داریم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *