سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

طالبان : انزوای سیاسی افغانستان به نفع هیچ طرفی نیست

طالبان : انزوای سیاسی افغانستان به نفع هیچ طرفی نیست

*طالبان آماده است تا به تمام درخواست‌ها، نگرانی‌ها و توصیه‌های کشورهای اسلامی در رابطه با افغانستان گوش فرا دهد و بپذیرد ،

 سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در جریان نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی گفت که انزوای سیاسی افغانستان بعد از تسلط گروه طالبان بر این کشور، به سود هیچ طرفی در جامعه بین الملل نیست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، «امیر خان متقی» وزیر امور خارجه طالبان طی سخنانی در هفدهمین اجلاس فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر اسلام‌آباد گفت: طالبان آماده است تا به تمام درخواست‌ها، نگرانی‌ها و توصیه‌های کشورهای اسلامی در رابطه با افغانستان گوش فرا دهد و بپذیرد.

وی افزود: تعامل طالبان با سایر کشورها موجب می‌شود تا ما از طریق یک نقشه راه درست و عادلانه از بحران کنونی خارج شویم.

امیر خان متقی اظهار داشت: ما به عنوان  نماینده و مسئول مردم افغانستان هستیم و رعایت حقوق بشر، حقوق زنان و مشارکت دادن همه افغان های توانمند از مناطق مختلف را وظیفه خود می دانیم.

وی اظهار داشت: طالبان کارهای زیادی در این زمینه انجام داده‌ و به اقدامات بعدی ادامه خواهیم داد.

امیر خان متقی مدعی شد که فرمانی از سوی رهبر طالبان در مورد حقوق زنان ابلاغ شده است که در احقاق حقوق آنان مؤثر خواهد بود.

به گفته وزیر امور خارجه طالبان، افغانستان همچنان هدف تبلیغات حزبی تعدادی از رسانه هاست که به موجب آن تصویر کنونی کشور به شکلی تحریف شده به جهانیان نمایش داده می شود.

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شامگاه روز گذشته با تصویب بیانیه مشترک موسوم به اعلامیه اسلام‌آباد به کار خود پایان داد و اعضای سازمان بر تعامل نزدیک و موثر برای کمک به مردم افغانستان توافق کردند.

کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نظر دارند که یک صندوق مالی بشردوستانه برای کمک به مردم افغانستان برای غلبه بر بحران انسانی و اقتصادی این کشور تاسیس کنند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رئیس هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی با ارائه چهار پیشنهاد برای کمک به مردم افغانستان گفت: مردم افغانستان نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند و تشکیل صندوق مالی بین کشورهای اسلامی برای تحقق این هدف ضروریست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *