پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر در انتخاب رئیس جدید خود شکست خورد

مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر در انتخاب رئیس جدید خود شکست خورد

مجلس نمایندگان آمریکا در دور چهارم انتخاب رئیس جدید خود به دلیل اختلافات بین اکثریت جمهوری‌خواه شکست خورد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه در سه دور رای‌گیری توافقی برای انتخاب ریاست مجلس نمایندگان حاصل نشد، امروز چهارشنبه جلسه‌ چهارم برگزار شد.

به گزارش الجزیره، مجلس نمایندگان آمریکا در دور چهارم انتخاب رئیس جدید خود به دلیل اختلافاتی که بین اکثریت جمهوری‌خواه وجود دارد، با شکست مواجه شد.

کوین مک‌کارتی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گزینه اصلی حزبش برای ریاست این مجلس است، اما حدود ۲۰ نماینده جمهوری‌خواه تندرو، با مواضع میانه‌رو مک‌کارتی در زمان ریاست نانسی‌پلوسی (دموکرات) بر این مجلس مخالف بوده و او را گزینه خوبی برای رهبری اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نمی‌دانند.

مک‌کارتی برای ریاست این مجلس به دست‌کم ۲۱۸ رای نیاز دارد، اما در سه دور رای‌گیری روز سه‌شنبه، نتوانست آرای لازم را به دست آورد.

با پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر سال گذشته، اکنون ۲۲۲ جمهوری‌خواه و ۲۱۳ دموکرات در این مجلس نمایندگان حضور دارند. مک‌کارتی هنوز هم قصد عقب‌نشینی ندارد و گفته که به نتایج امیدوار است.

از طرفی، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم اعلام کرده که قصد ندارد در این مناقشه دخالت کند و آن را به اعضای این مجلس سپرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *