چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

نظر رئیس دفتر کاخ سفید درباره به رسمیت شناختن طالبان

نظر رئیس دفتر کاخ سفید درباره به رسمیت شناختن طالبان

رونالد کلین، رئیس دفتر کاخ سفید گفت، اطمینان ندارد که آمریکا، طالبان را به عنوان دولت افغانستان به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر کاخ سفید با حضور در برنامه شبکه ام.اس.ان.بی.سی در پاسخ به اینکه آیا آمریکا قصد دارد در آینده طالبان را به عنوان دولت افغانستان به رسمیت بشناسد، گفت: فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها. نمی‌دانم که آیا ما هرگز دولت آنها را به رسمیت می‌شناسیم یا خیر.

رونالد کلین افزود: آنچه ما می‌دانیم این است که طالبان می‌خواهد دولت تشکیل بدهد. باید ببینیم آن دولت چه شکلی می‌شود. باید ببینیم آنها چه اعتبارنامه‌ای ارائه می‌دهند. از همه مهمتر، باید ببینیم رفتار آنها چگونه خواهد بود. آیا آنها به تعهداتشان پایبند مانده و اجازه سفر آزادانه را می‌دهند؟ آیا آنها حقوق بشر را رعایت می‌کنند؟

رئیس دفتر کاخ سفید گفت: فکر می‌کنم سوال درباره به رسمیت شناختن یک دولت جدید در افغانستان بعد از حل این مسائل است.

جامعه بین‌المللی فعلا از به رسمیت شناختن طالبان امتناع کرده و بسیاری از سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی هم به سرعت دسترسی افغانستان به منابع را بعد از روی کار آمدن طالبان قطع کرده‌اند.

اندکی پس از سقوط کابل در ۱۵ اوت، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد که شاید آمریکا طالبان را به عنوان یک دولت مشروع به رسمیت بشناسد. بلینکن در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: یک دولت آینده در افغانستان که حقوق اساسی مردم خودش را رعایت کرده و به تروریست‌ها پناه ندهد، یک دولتی است که ما می‌توانیم با آن کار کرده و به رسمیت بشناسیم.

با این حال، بلینکن روز دوشنبه گفت که به رسمیت شناخته شدن برای این گروه به سادگی به دست نمی‌آید. بلینکن گفت: طالبان به دنبال حمایت و مشروعیت بین‌المللی است. پیام ما این است که هرگونه مشروعیت و هرگونه حمایت، باید به دست آید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *