پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - Thursday 09 May 2024

پادشاه کشتی در جمع برترین‌های جهان

پادشاه کشتی در جمع برترین‌های جهان

 اتحادیه جهانی کشتی در صفحه رسمی این نهاد در فضای مجازی به لحظات پیروزی‌بخش پنج آزادکار برتر جهان اشاره کرد که در آن نام آزادکار وزن 125 کیلوگرم ایران نیز به چشم می‌خورد. امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵کیلوگرم تنها نماینده کشورمان در این مسابقات، در این فهرست به چشم می‌خورد. زارع با شکست طاها آکگل ترکیه‌ای در مرحله نیمه نهایی و پیروزی در فینال برابر گنو پترواشیلی گرجستانی، به مدال طلا رسید.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان از ۲۵ شهریور در بلگراد آغاز شد و تا دوم مهرماه ادامه یافت. این رقابت‌ها نخستین گزینشی المپیک پاریس بود.

اتحادیه جهانی کشتی پس از این رقابت‌ها در فهرستی به معرفی آزادکاران برتر در جهانی پرداخت که نام امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵کیلوگرم تنها نماینده کشورمان در این مسابقات، در این فهرست به چشم می‌خورد. زارع با شکست طاها آکگل ترکیه‌ای در مرحله نیمه نهایی و پیروزی در فینال برابر گنو پترواشیلی گرجستانی، به مدال طلا رسید.

در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم به ترتیب اسماعیل موساکایف مجارستان، زائور بک سیداکوف روسیه، دیوید تیلور آمریکایی، اخمت تاج الدین‌اف بحرینی و امیر حسین زارع از کشورمان نیز پنج فرد نهایی این فهرست هستند که اتحادیه جهانی از کاربران خود خواسته به این نفرات رای بدهند تا برترین آزادکار سال معرفی شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *