چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - Wednesday 08 May 2024

کرملین: روسیه به تحریم شدن خبرنگاران روس توسط اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد

کرملین: روسیه به تحریم شدن خبرنگاران روس توسط اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، مسکو از طریق وضع محدودیت‌ها برای خبرنگاران و مقامات اتحادیه اروپا, به تحریم‌های این نهاد اروپایی علیه خبرنگاران روس پاسخ خواهد داد.”تحریم اتحادیه اروپا علیه روزنامه نگاران روس با واکنش مواجه خواهد شد. این واکنش هم شامل خبرنگاران اتحادیه اروپا و هم مقامات بروکسل خواهد بود. “

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری “تاس” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: “تحریم اتحادیه اروپا علیه روزنامه نگاران روس با واکنش مواجه خواهد شد. این واکنش هم شامل خبرنگاران اتحادیه اروپا و هم مقامات بروکسل خواهد بود. ”

اتحادیه اروپا یازدهمین بسته تحریم‌های ضد روسیه را تصویب کرد. این محدودیت‌ها به ویژه خبرنگاران جنگ روسیه را هدف قرار می‌دهد.

یازدهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه, شخصیت‌ها و اقتصاد این کشور را هدف قرار می‌دهد. این بار ۶۹ شهروند روسیه در لیست سیاه قرار گرفته‌اند.

ووپکه هوکسترا وزیر خارجه هلند چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت: خوشحالم که اتحادیه اروپا در مورد بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه، از جمله اقداماتی با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها، به توافق سیاسی رسیده است. به دلیل تلاش‌های هلند، این بسته تولیدکنندگان اسلحه و کسانی که مسئول ربودن کودکان اوکراینی هستند و تامین‌کنندگان سایبری سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را تحریم می‌کند.

نکته قابل توجه در بسته تحریمی جدید آن است که فروش فناوری و کالاهای حساس دارای استفاده دوگانه به کشورهای ثالثی که ممکن است آنها را به روسیه بفروشند، منع شده است.
از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین, اتحادیه اروپا یازده بسته تحریمی علیه مسکو در زمینه‌های مختلف اقتصادی, نظامی, تکنولوژی و غیره تصویب کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *