دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

۴۰۰ تیراندازی و ۱۵۰ کشته طی ۳ روز در امریکا / شمار اسلحه  در آمریکا بیش از جمعیت این کشور است

۴۰۰ تیراندازی و ۱۵۰ کشته طی ۳ روز در امریکا / شمار اسلحه  در آمریکا بیش از جمعیت این کشور است

* تنها در ۱۳ تیرماه، در این شهر ۱۲ مورد حادثه تیراندازی روی داده که ۱۳ قربانی داشت، این آمار نشان از افزایش شمار خشونت با سلاح گرم درمدت مشابه را داشته که تنها ۸ مورد تیراندازی و ۸ قربانی بود.

 بنابر تازه ترین آمار، دراوایل ماه ژوئیه و فقط طی مدت ۷۲ ساعت در سراسر آمریکا ۴۰۰ مورد تیراندازی رخ داد که به قتل ۱۵۰ نفر انجامید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: این مجموع از تیراندازی و کشتار طی ۷۲ ساعت  از روز جمعه تا یکشنبه چهارم ماه ژوئیه  (۱۳ تیرماه) رخ داده است.

بنابراین گزارش در شهر نیویورک خشونت با سلاح گرم طی دو روز ، ۲۱ مورد تیراندازی رخ داده که ۲۶ قربانی در پی داشته بود.

درهمین حال اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که تنها در ۱۳ تیرماه، در این شهر ۱۲ مورد حادثه تیراندازی روی داده که ۱۳ قربانی داشت، این آمار نشان از افزایش شمار خشونت با سلاح گرم درمدت مشابه را داشته که تنها ۸ مورد تیراندازی و ۸ قربانی بود.

سی ان ان افزود: در سال جاری میلادی شمار حوادث خشونت با سلاح گرم در نیویورک در مقایسه با مدت مشابه نسبت به  سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۰ درصد افزایش نشام می دهد، ۷۶۷ تیراندازی که ۸۸۵ قربانی داشته است.

شیکاگو طی ۴ روز ۱۴ قتل با سلاح گرم

این رسانه تصویری آمریکای  درادامه گزارش داد: بنابر داده های ثبت شده در اداره پلیس شیکاگو، در این شهر  نیز از روز جمعه تا روز دوشنبه ۸۳ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که از این تعداد ۱۴ نفر کشته شدند که یکی از کشته شدگان از اعضای گارد ملی ایالت ایلینوی آمریکا بوده است.

درحالی رسانه های آمریکایی به شدت گرفتن موج خشونت با سلاح گرم طی ۷۲ ساعت در هفته های اول ماه ژوئیه در آمریکا اشاره می کنند که با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا، این کشور شاهد افزایش هرچه بیشتر و بدون وقفه  خرید سلاح از سوی شهروندان آمریکایی بوده که کارشناسان این موضوع را یکی از علل شدت گرفتن تیراندازی های وسیع در آمریکا دانسته اند.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که تنها طی پنج ماه نخست سال ۲۰۲۱ در ۹ ایالت آمریکا، تیراندازی منجر به کشته شدن ۶۴ نفر شد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی در فروردین ماه گذشته عنوان کرد که تنها در شهر ایندیاناپولیس ایالت ایندیانا  از پنجم بهمن ماه ۱۳۹۹ تا ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ سه مورد حادثه تیراندازی کشتار جمعی رخ داد که در مجموع ۱۷ نفر کشته شدند.

موانع حذف حمل سلاح در آمریکا

بنابر متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، از حق مردم برای داشتن سلاح و  حمل آن حمایت می شود  که در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱، به عنوان بخشی از ده متمم گنجانده شده در منشور حقوق ایالات متحده آمریکا به تصویب رسیده است.

شمار اسلحه  در آمریکا بیش از جمعیت این کشور است

موسسه پژوهشی «اسمال آرمز» (Small Arms)؛ یک موسسه پژوهشی  در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ بعمل آورد، نشان داد که  برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد.

اسمال آرمز دراین پژوهش از جمعیت ۳۲۶میلیون و ۴۷۴هزار نفری آمریکا تخمین زد که ۳۹۳ میلیون و ۳۴۷ هزار قبضه سلاح در اختیار شهروندان این کشور است.

بنابر آمار اسمال آرمز در سال ۲۰۱۷ تنها بیش از یک میلیون و ۷۳هزار سلاح گرم ثبت شده وجود داشت اما این درحالی بود که ۳۹۲میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۵۷ قبضه آمار سلاح ثبت نشده در این کشور بود.۲**

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *