پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - Thursday 09 May 2024

۴۴ درصد رأی‌دهندگان آمریکایی خواستار برکناری ترامپ هستند

۴۴ درصد رأی‌دهندگان آمریکایی خواستار برکناری ترامپ هستند

*به گزارش تارنمای هیل، نظرسنجی Harvard CAPS/Harris Poll نشان می‌دهد که ۴۴ درصد رأی‌دهندگان آمریکایی از برکناری ترامپ حمایت کرده و ۴۰ درصد رأی‌دهندگان نیز معتقد هستند که سنا در پی استیضاح ترامپ نباید وی را برکنار کند.

تهران- ایرنا- نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که ۴۴ درصد رأی‌دهندگان این کشور معتقدند؛ دونالد ترامپ باید از ریاست جمهوری ایالات متحده برکنار شود.

به گزارش تارنمای هیل، نظرسنجی Harvard CAPS/Harris Poll نشان می‌دهد که ۴۴ درصد رأی‌دهندگان آمریکایی از برکناری ترامپ حمایت کرده و ۴۰ درصد رأی‌دهندگان نیز معتقد هستند که سنا در پی استیضاح ترامپ نباید وی را برکنار کند.
همچنین ۱۵ درصد رأی‌دهندگان نیز گفته اند که کنگره باید رییس جمهوری را توبیخ کند.
این نظرسنجی به صورت آنلاین و با مشارکت ۲ هزار و ۵۲۷ رأی‌دهنده و از ۲۷ تا ۲۹ ژانویه (هفتم تا نهم بهمن) انجام شد.
چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «اخلال در کار کنگره» در مجلس نمایندگان استیضاح شد و پرونده برای تصمیم‌گیری در مورد ادامه کار یا برکناری وی به مجلس سنا ارجاع شد.
ترامپ متهم است که اواسط تابستان در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین را تحت فشار قرار داده بود تا درباره عملکرد مالی «هانتر بایدن» پسر جو بایدن در آن کشور تحقیق کند.
بایدن رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌آید و هدف ترامپ ضربه زدن به شانس انتخاباتی بایدن بود. کنگره آمریکا در پی افشای اقدام ترامپ طرح استیضاح وی را آغاز کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *