یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

ترامپ درمورد حضور و رفتار نیروهای آمریکایی در منطقه بازنگری کند

ترامپ درمورد حضور و رفتار نیروهای آمریکایی در منطقه بازنگری کند

*ترامپ به جای اقدامات خطرناک و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه، حضور و رفتار نیروهایش را در منطقه مورد بازنگری اساسی قرار داده و از انتشار ویروس فرافکنی و اتهام‌زنی برای توجیه رفتار غیرمنطقی و فرار از مسئولیت قویا اجتناب ورزد. 

تهران – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ترامپ به جای اقدامات خطرناک و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه، حضور و رفتار نیروهایش را در منطقه مورد بازنگری اساسی قرار دهد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص مسئولیت حملات اخیر در عراق گفت: آمریکا نمی‌تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق و واکنش مردم آن کشور به ترور و کشتار فرماندهان و رزمندگان عراقی را با فرار به جلو برعهده دیگران بگذارد.

وی اضافه کرد: ترامپ به جای اقدامات خطرناک و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه، حضور و رفتار نیروهایش را در منطقه مورد بازنگری اساسی قرار داده و از انتشار ویروس فرافکنی و اتهام‌زنی برای توجیه رفتار غیرمنطقی و فرار از مسئولیت قویا اجتناب ورزد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد امروز (جمعه) در بیانیه ای ضمن تایید حمله حملات هوایی به عراق، تاکید کرد که این حملات هوایی پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق را هدف قرار داده و در واکنش به حملات راکتی به اردوگاه التاجی در شمال بغداد انجام گرفته است.

حمله جنگنده‌ها به مناطق مرزی عراق و سوریه پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، در این حمله چهار نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *