چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

روسای ارتش اوکراین و آمریکا درباره تحولات میدانی جنگ گفت‌وگو کردند

روسای ارتش اوکراین و آمریکا درباره تحولات میدانی جنگ گفت‌وگو کردند

 والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت که در تماسی تلفنی مارک میلی رئیس ستاد مشترک آمریکا را از تحولات خط مقدم جنگ و گام‌های بعدی کی‌یف مطلع کرد ، زالوژنی همچنین از آمریکا بخاطر کمک‌های نظامی به اوکراین تشکر کرد. دو طرف توافق کردند تا به تعامل فعال خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «اوکراین اینفورم»، زالوژنی شنبه در پیامی در تلگرام نوشت: من پیوسته با رئیس ستاد مشترک آمریکا گفت‌وگو می‌کنم. در جریان تماسی با وی، او را از تحولات خط مقدم و آمادگی ارتش اوکراین برای گام‌های بعدی به منظور پایان اشغال سرزمین‌های اوکراین مطلع کردم.

زالوژنی همچنین از آمریکا بخاطر کمک‌های نظامی به اوکراین تشکر کرد. دو طرف توافق کردند تا به تعامل فعال خود ادامه دهند.

میلی پیشتر گفته بود که قابلیت‌های ارتش بطرز قابل توجهی باور دارد و آماده عملیات دفاع و تهاجمی است.

نیویورک تایمز دو هفته پیش با استناد به اسناد افشا شده پنتاگون گزارش داد که نیروهای اوکراینی برای ماه می یک حمله متقابل در جهت جنوب را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اما مقام‌های اروپایی سه‌شنبه گذشته به پولیتیکو گفتند که پس از افشای اسناد محرمانه آمریکا درباره جنگ اوکراین، اکنون کی‌یف اطلاعات حساس درباره ضدحمله بهاری خود علیه روسیه را از غربی‌ها پنهان می‌کند.

این نشریه پیشتر گزارش داده بود که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بی‌سر و صدا برای احتمال شکست «ضدحمله» بهاری اوکراین علیه روسیه آماده می‌شود و نگران تبعات آن است.

به گفته مقام‌های ایالات متحده، گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که اوکراین توانایی عقب راندن نیروهای روسیه در جاهایی را که عمیقا موقعیت مستحکمی دارند، ندارد. این نگرش در مورد سایر میادین نبرد در اوکراین نیز صدق می‌کند.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/۳۷۰۵۶۳۱-cinc-zaluzhnyi-briefs-milley-on-ukraine-armys-preparation-for-liberation-of-territories.html

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *