سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - Tuesday 07 May 2024

صف آرایی مجدد رئیس اسبق ستاد ارتش اسرائیل در برابر نتانیاهو

صف آرایی مجدد رئیس اسبق ستاد ارتش اسرائیل در برابر نتانیاهو

 با تشدید بحران بین کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو و ائتلاف اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر سر لایحه جنجال برانگیز «تغییرات قضایی» در سایه شکست مذاکرات دو طرف، «دن حالوتس» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر در برابر نتانیاهو صف آرایی کرد و بر حق صهیونیستهای مخالف این لایحه برای تداوم اعتراضات در خیابانها تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سایت صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «دن حالوتس» در واکنش به تاکید ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو در برخورد با صهیونیست های معترض در خیابانها گفت: مسدود کردن جاده ها یا ارتکاب هر جرم دیگری برای اعتراض به لایحه تغییرات قضایی، اقدامی مشروع است.

او تمرد صهیونیستها از قوانین رژیم صهیونیستی برای اعتراض به لایحه تغییرات قضایی را «نوعی دفاع مشروع از حقوقشان» ارزیابی کرد.

این مقام صهیونیست در اشاره ضمنی به بحران فراگیر و شکاف گسترده در بین صهیونیستها در درون سرزمین های اشغالی گفت: “من اهل شرکت در اعتراضات نیستم اما وقتی فهمیدم در صورت تصویب لایحه تغییرات قضایی، دیگر فرزندانم نخواهند توانست در اسرائیل (سرزمین های اشغالی) زندگی کنند، در اعترضات حضور یافتم.”

حالتوس افزود: “(صهیونیست های معترض) بدون خونریزی و ارتکاب خشونت در حال اعتراض هستند و راهی طولانی در پیش داریم و از این مسیر کوتاه نخواهیم آمد.:

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: این اعتراضات فقط زمانی پایان می یابد که رویکردها تغییر کنند.

پیش از این، نامزد ریاست پلیس رژیم صهیونیستی بر پیروی از سیاست های وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم برای سرکوب صهیونیست های معترض به لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» تاکید کرد.

«یورام زوفر» نامزد ریاست پلیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که سیاست سخت‌گیرانه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی برای سرکوب معترضان به سیاست های کابینه حاکم را اجرایی خواهد کرد.

وی افزود: در صورتی که من رئیس پلیس اسراییل شوم دیگر معترضان نخواهند توانست جاده ها را مسدود کنند.

این مقام صهیونیست درباره سرکوب معترضانی که جاده های اطراف خانه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسدود کرده بودند، گفت: برخورد با معترضان نیازمند استفاده از زور و قاطعیت است.

زوفر درباره دستور وی برای بازداشت صهیونیست های معترض نیز گفت: هرکس به یک افسر اسرائیلی توهین یا حمله کند فقط به این افسر یا من به عنوان فرمانده وی توهین نکرده بلکه به همه توهین کرده و باید بازداشت و مجازات شود.

وی با انتقاد از «کوبی شباتی» فرمانده کنونی پلیس رژیم صهیونیستی گفت: چرا باید اجازه می دادیم معترضان هشت ماه به اعتراضات خسارت‌آمیز خود ادامه دهند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ملقب به «بی بی» امروز اعلام کرد: این هفته گام های عملی برای اصلاحات سیستم قضایی اتخاذ خواهیم کرد.

شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی شنبه شب برای بیست و چهارمین هفته متوالی شاهد تظاهرات هزاران صهیونیست علیه لایحه «تغییرات قضایی» کابینه نتانیاهو بود.

شهرک‌نشینان صهیونیست در خیابان‌های مناطق مختلف سرزمین های اشغالی علیه کابینه نتانیاهو و لایحه کابینه او شعار سر دادند.

طی ۲۳ هفته گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه تغییرات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه تغییرات قضایی ، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی کرده و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف اپوزیسیون وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه ای نداشته است اما تشدید تنش های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف اپوزیسیون باعث شده که «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، چهارشنبه گذشته مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

یائیر لاپید دو روز پیش بار دیگر با حمله به نتانیاهو، او را نخست وزیر کمتر از ۵۰ درصد صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی دانست که به نظر می رسد واکنشی به تصمیم نتانیاهو برای به جریان انداختن دوباره لایحه تغییرات قضایی باشد.

لاپید از این لایحه به عنوان کودتای نتانیاهو یاد کرد و گفت که اگر نتانیاهو همانگونه که متعهد شد کودتای خود را به طور یکجانبه ادامه دهد، در آن صورت او تنها نخست وزیر کم تر از نیمی از صهیونیست ها بلکه کم تر از نیمی از اقتصاد و کم تر از نیمی از امنیت و کم تر از نیمی از اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی خواهد بود.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیستها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *