شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

حماس: برای جهان شرم‌آور است که اسرائیل با «قطع آب» در حال باج‌خواهی از غزه است

حماس: برای جهان شرم‌آور است که اسرائیل با «قطع آب» در حال باج‌خواهی از غزه است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به جنایت ضد بشری رژیم صهیونیستی در قطع آب بر روی نوار غزه گفت برای جامعه جهانی شرم آور است که به اشغالگران اجازه دهد از آب برای باج‌خواهی از ساکنان غزه استفاده کند.

به گزارش فارس، «باسم نعیم» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز چهارشنبه گفت که اشغالگران از ابتدای تجاوز به غزه در جنایتی ضد بشری اقدام به قطع آب بر روی نوار غزه کردند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «90 درصد از آب مناسب برای نوشیدن در غزه از بین رفته است و ساکنان این باریکه گاهی اوقات مجبور می‌شوند برای رفع نیازهای خود از آب دریا استفاده کنند که این کار باعث ایجاد بیماری‌هایی برای آنها شده است».

این مقام حماس گفت: « برای جامعه جهانی شرم‌آور است که به اشغالگران اجازه دهد از آب، برای باج‌خواهی از ساکنان غزه استفاده کند».

باسم نعیم اضافه کرد: «ساکنان غزه برای تهیه یک قرص نان به دلیل بمباران نانوایی‌ها توسط اشغالگران، در تنگنای شدیدی قرار گرفته‌اند».

وی از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا تسلیم خواست اشغالگران نشوند و اقدام فوری و عملی برای شکستن محاصره غزه به خصوص علیه مناطق شمالی انجام شود.

باسم نعیم گفت: «اشغالگران تا کنون 120 نهاد درمانی در نوار غزه را هدف قرار داده و تعداد زیادی از آنها را از خدمات رسانی خارج کرده‌اند و اشغالگران در حال تشدید بمباران بیمارستان‌های غزه و مراکز درمانی بوده که این موضوع باعث ایجاد بحران خواهد شد».

این مقام ارشد حماس اضافه کرد: «49 درصد از قربانیان بمباران‌های اخیر رژیم صهیونیستی از منایق جنوبی در نوار غزه بوده و در حال حاضر 2 درصد از ساکنان غزه یا کشته شده یا مجروحند و یا مفقود هستند».

پایان پیام/.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *