پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - Thursday 09 May 2024

خطیب‌زاده: اجلاس پیش‌روی شورای حکام، نشستی عادی است

خطیب‌زاده: اجلاس پیش‌روی شورای حکام، نشستی عادی است

* سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران و آژانس رابطه فنی و محترمانه دارند، افزود: امیدواریم کسی درباره در این رابطه دخالت نکند. سفر گروسی به تهران را شنیده‌ایم ولی نمی‌دانیم برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، اجلاس آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نشستی عادی توصیف کرد و گفت: استفاده سیاسی از بستر آژانس پاسخ متفاوتی از سوی ایران دارد و هیچ طرفی نباید اشتباه محاسباتی کند

به گزارش  ایرنا، «سعید خطیب‌زاده» صبح دوشنبه در نشست خبری مجازی با رسانه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور، در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمالی مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران گفت: اجلاس آتی شورای حکام، نشست عادی است ولی هیچ طرفی نباید اشتباه محاسباتی کند. استفاده سیاسی از بستر آژانس پاسخ متفاوتی از سوی ایران دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران و آژانس رابطه فنی و محترمانه دارند، افزود: امیدواریم کسی درباره در این رابطه دخالت نکند. سفر گروسی به تهران را شنیده‌ایم ولی نمی‌دانیم برنامه‌ریزی شده است. بنابراین گفت‌وگوهای فنی و به سوالات پاسخ داده شده و گفت‌وگوها به صوت منظم ادامه دارد.

خطیب زاده درباره پیامدهای تاخیر در گفت‌وگوهای وین برای احیا برجام، خاطرنشان کرد: اصل گفت‌وگوها انجام می‌شود. ایران هم بارها اعلام کرده مذاکرات برای اطمینان برای اجرای بی کم و کاست تعهدات آمریکا ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ادامه خواهد داشت. گفت‌وگوها باید تامین‌کننده منافع عالیه مردم و ایران باشد که بارها با نقض مکرر آمریکا و بی عملی اروپا این منافع تامین نشده است.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوها باید تضمین کننده تامین منافع مردم ایران باشد، یادآور شد: با این هدف حتی یکساعت هم تعلل نخواهیم کرد. انتقال دموکراتیک در ایران انجام شده است و باید همه اجازه این مساله را بدهند که این انتقال انجام شود. دولت و وزرا مستقر شدند. درباره ادامه مذاکرات پیام‌هایی که از سوی رییس‌جمهور و وزیر خارجه داده شده است، روشن است.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: طرف آمریکایی باید بداند با ذهنیت دوران ترامپ نتیجه‌ای جز شکست حداکثری ندارد. آنها باید با دستور کار واقعی به وین بیایند و برجام را بی کم و کاست انجام دهند. این مساله ما را سریع به احیای برجام و توافق کمک می‌کند.

ادامه دارد…

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *