دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - Monday 13 May 2024

دست خالی سالیوان از سفر به ریاض؛ صهیونیست‌ها به جای سازش با عربستان یک نشست نقب دیگر عایدشان شد

دست خالی سالیوان از سفر به ریاض؛ صهیونیست‌ها به جای سازش با عربستان یک نشست نقب دیگر عایدشان شد

رژیم صهیونیستی که به شدت به سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به ریاض برای پیشبرد سازش با عربستان دل بسته بود، به جای سازش جدید، باید از سازشکاران قدیم میزبانی کند.

به گزارش سایت عبری زبان خبرگزاری تسنیم، شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) در خبری اعلام کرد، ایلی کوهن وزیر خارجه در رایزنی‌های خود با مسئولین آمریکایی در تلاش است تا از اعضای گروه “نشست نقب” در فلسطین اشغالی میزبانی کند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی عبری زبان، کوهن تلاش دارد تا این نشست ماه میلادی آینده برگزار شود این در حالی است که این نشست قرار بود مارس گذشته در مغرب برگزار شود اما به دلیل شرایط منطقه لغو شده بود.

با وجود آنکه شبکه تلویزیونی کان حاضر نشد نام مسئولین آمریکایی را که کوهن با آنها در این رابطه رایزنی کرده اعلام کند، اما به گفته برخی از رسانه‌های فلسطینی این تصمیم با اخبار رسیده از ریاض بعد از نشست جیک سالیوان با محمد بن سلمان و اطلاعاتی که از این نشست توسط دو مشاور بایدن در اختیار مسئولین صهیونیست قرار گرفته بی ارتباط نیست.

گفتنی است نشست نقب، کنفرانسی است که با حضور وزرای خارجه ایالات متحده، رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی، بحرین، مغرب و مصر برگزار می‌شود.

این نشست اولین بار در دوره وزارت خارجه یائیر لاپید (وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی) در کنار قبر دیوید بن گوریون بنیانگذار رژیم صهیونیستی در روستای شدیه پاکیر در نقب برگزار و به همین نام شهرت پیدا کرده است.

رژیم صهیونیستی امیدوار بود، جیک سالیوان اخبار خوبی را از ریاض در رابطه با آمادگی محمد بن سلمان جهت سازش با تل‌آویو به دست آورد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *