پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

جزئیات دیدار هیات سازمان ملل با آیت الله سیستانی

جزئیات دیدار هیات سازمان ملل با آیت الله سیستانی

 مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقات بین المللی درباره جنایت های گروه تروریستی داعش جزئیات دیدار امروز دوشنبه هیات سازمان ملل با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، کریستین ریچارد مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقات درباره جنایت های گروه تروریستی در عراق (UNITAD) پس از دیدار با آیت الله سیستانی در منزل ایشان در نجف اشرف تصریح کرد: من و تیم همراهم افتخار بزرگی داشتیم که به محضر آیت الله سیستانی شرفیاب شویم.

وی افزود: از زمان تاسیس این تیم، از حکمت و درایت آیت الله سیستانی بهره گرفته ایم. دعوت ایشان به صلح و عدالت بوده است.

ریچارد درباره قربانیان گروه تروریستی داعش تصریح کرد: تیم من بر این باور است که همه قربانیان حق دارند که جنایتکاران را بدون تسلسل هرمی محاکمه کنند.

وی گفت: امیدواریم با کار خود بتوانیم کار آیت الله سیستانی را در نفی خشونت و جنایات نسل کشی پیش ببریم.

مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقات بین المللی درباره جنایت های گروه تروریستی داعش تاکید کرد: ما نمی توانیم تمام جوامعی را که به خاطر جنایات داعش تروریستی متحمل رنج و عذاب شدند، فراموش کنیم.

وی افزود: جنایات گروه داعش می خواست فرهنگ عراق و تنوع بافت اجتماعی را از بین ببرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

عناصر گروه تروریستی داعش در طول اشغالگری خود در عراق جنایت‌های ضد بشری بسیاری مرتکب شدند. بسیاری از شهروندان عراقی جان خود را در جریان حملات این گروه تروریستی از دست دادند و عده‌ای مفقود و عده ای آواره  شدند و شمار دیگر نیز در گورهای جمعی این داعش دفن شدند، اما در نهایت با فتوای مرجعیت دینی عالی عراق و تشکیل سازمان «الحشد الشعبی»، ورق برگشت و نیروهای این سازمان و سایر دستگاههای امنیتی و نظامی عراق پس از سه سال نبرد بی امان، خاک این کشور را از دست این گروه تروریستی آزاد کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *