پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - Thursday 09 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ایمان، اخلاص و توکل رمز پایداری محبوبیت امام راحل(ره)

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ایمان، اخلاص و توکل رمز پایداری محبوبیت امام راحل(ره)
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رمز پایداری عظمت و محبوبیت امام راحل(ره) در بین مردم ایمان، اخلاص و توکل ایشان است.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله محمدهادی عبدخدایی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که به صورت تصویری برای زائران پخش شد، ضمن تسلیت سی و یکمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و پنجاه و هفتمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد به بیان ویژگی‌های امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار کرد: امروز با توجه به گذشت چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی و رحلت امام خمینی(ره) محبوبیت و عظمت ایشان به دلیل ایمان، اخلاص و توکلی که داشتند در بین مردم فراموش نشده است.

وی با اشاره به اینکه دلسوز مردم بودن، شجاعت، صبوری، استعمار ستیزی از دیگر صفات برجسته امام خمینی(ره) است، افزود: ایمان و توکل به قدرت الهی خمیرمایه همه صفات این مرد بزرگ بود.

آیت الله عبدخدایی شرایط دوران امام راحل(ره) را بسیار سخت و دشوار برشمرد وتصریح کرد: امام خمینی(ره) با توکل بر خدا و به پشتوانه حضور مردم  و علما در صحنه در برابر قدرت رژیم شاه ایستاد تا انقلاب به یاری پروردگار به پیروزی رسید.

وی با بیان آیه‌ای از قرآن کریم که می فرماید:«قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى؛ بگو من فقط به شما يك اندرز مى‏‌دهم كه دو به دو و به تنهایى براى خدا به پا خيزيد»، گفت: هدف همه انبیاء الهی در کلمه «برای خدا به پا خيزيد» خلاصه می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایمان، اخلاص و توکل در همه ابعاد زندگی امام راحل(ره) متبلور بود، گفت: مبارزه امام با دشمنان، قیام ، تبعید و زندان رفتن ایشان همه برای جلب رضای خدا و احیای احکام الهی در بین مردم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حفظ انگیزه الهی در کارها رمز بقای انقلاب اسلامی است، افزود: امروز اهتمام دشمنان دین مبین اسلام بر پیاده نشدن قرآن کریم در جامعه است چرا که می‌دانند تا وقتی که این کتاب در بین مردم حاکمیت داشته باشد به اهداف شومشان نخواهند رسید.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اصل اولیه در اسلام بعد از توحید عدل الهی است، ابراز کرد: رضایت خدا مبنای مقصود و مطلوب در کارها است لذا ما باید با توجه به این اصل عدالت را در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … پیاده کنیم و اگر جز این باشد خلاف اصول اولیه اسلام و انقلاب خواهد بود.

وی با تاکید بر این که مبارزه با فساد در جامعه اسلامی ضروری است، افزود: دشمن می‌خواهد با نهادینه کردن فساد از طریق بی عفتی و بی حجابی به جامعه ما ضربه بزند.

آیت الله عبدخدایی گفت: اجرای احکام الهی مانع افت فرهنگی در جامعه می‌شود لذا ما باید در مسیر اجرای احکام و ارزش‌های اسلامی تلاش کنیم تا کشورمان به یک جامعه قرآنی مبدل شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *