پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شهادت در راه خدا بالاترین مقام و منزلت انسانی است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شهادت در راه خدا بالاترین مقام و منزلت انسانی است
سخنران حرم مطهر رضوی در مراسم وداع با پیکر فرمانده شهید مدافع حرم؛ «جواد الله کرمی» گفت: شهادت درراه خدا بالاترین مقام و منزلت انسانی است.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی دهشت در مراسم وداع با پیکر فرمانده شهید مدافع حرم؛ «جواد الله کرمی» که با حضور محدود خدام و خانواده شهید در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار و تصویر آن در فضای مجازی پخش شد، به بیان مقام و جایگاه شهدا از منظر قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: از منظر قرآن کریم شهدا کسانی هستند که به دعوت خدا و رسول خدا (ص) لبیک گفتند و به سعادت ابدی دست یافتند.
وی تصریح کرد: شهید بعد از زندگی دنیا در یک حیات متعالی قرار می‌گیرد و در عالم آخرت هم‌نشین با اولیاء الهی می‌شود. البته به دست آوردن این مقام کار آسانی نیست و نیاز به مجاهدت و تلاش درراه خدا دارد.
این کارشناس دینی افزود: هرچند همه‌ی شهدا دارای مقام والایی هستند ولی شهدای مدافع حرم به خاطر دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) داری جایگاه بسیار ویژه‌ای نزد خداوند هستند.
وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم زمانی که دشمن تهدید کرد که حرم اهل‌بیت (ع) در سوریه را تخریب می‌کند، از همه تعلقات دنیایی ازجمله زن، فرزند، کانون گرم خانواده و … دل بریدند و درراه دفاع از حریم پاک اهل‌بیت (ع) جان خود را فدا کردند.
دهشت بیان کرد: دل کندن از تعلقات دنیایی بسیار سخت است ولی شهدای مدافع حرم این سختی را به جان خریدند و خداوند در برابر این ازخودگذشتگی و ایثار به آن‌ها حیاتی جاودان در بهشت برین می‌بخشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *