دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پرسمان دینی/ چه کنیم از برکات زیارت بهره‌مند شویم؟

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پرسمان دینی/ چه کنیم از برکات زیارت بهره‌مند شویم؟

در سلسله جلسات پرسمان دینی حرم مطهر رضوی آثار و برکات زیارت امام رضا(ع) و معرفت و شناخت نسبت به حق ایشان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدهادی عنایتی کارشناس دینی و پاسخگوی جلسات پرسمان دینی حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین برکات زیارت و چگونگی بهره‌مندی از آن پرداخت و گفت: در روایات زیارت امام حسین(ع) بالاتر از زیارت تمام معصومین آمده است به‌جز زیارت امام رضا(ع)؛ که آثار و برکاتش بالاتر از همه بیان شده است.
وی ادامه داد: در حدیثی از امام جواد(ع) سرّ برتری زیارت امام رضا(ع) اینگونه بیان شده که امام حسین(ع) را همه مردم زیارت می‌کنند، ولی پدرم را جز خواصّ از شیعیان زیارت نمی‌کنند. دلیل دیگر آن این است که بعد از امامت امام رضا(ع) فرقه‌ای ایجاد نشد و همه شیعیان تا امامت حضرت مهدی(عج) ثابت قدم ماندند در حالی که قبل آن فرقه‌های مختلفی ایجاد شد.
حجت الاسلام عنایتی گفت: در روایتی از امام رضا(ع) نقل شده که فرمودند: «ما زارَني أحَدٌ مِن أوليِائي عارِفا بِحَقّي إلاّ شُفِّعتُ فيهِ يَومَ القِيامَةِ» هر کس با معرفت، زیارت من را بجا آورد او را شفاعت می‌کنم و شرط آن عارفا بحقه است.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند: «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ » روز قیامت ندا می‌آید هر کس با امامش حاضر شود، گفت: امام هر شخص کسی است که در رفتار و گفتار و عمل به او اقتدا کرده باشد و روز قیامت نیز با امامی که از او پیروی کرده‌ فراخوانده می‌شود.
این کارشناس مذهبی در ادامه، رعایت آداب زیارت را نیز موجب بهره‌مندی بیشتر انسان برشمرد و گفت: هرگاه قصد زیارت کردید سعی کنید افکار خود را بر زیارت متمرکز کنید و زمانی که در حرم هستید به امام توجه داشته باشید و بعد به مناظر و زیبایی حرم بنگرید.
وی افزود: زیارت مثل نماز، حضور قلب می‌خواهد همانطور که در روایت آمده است اگر یک دهم نماز را حضور قلب داشتیم فقط همان مقدار قبول است در مورد زیارت نیز چنین است؛ هرچه قدر حضور قلبی و ارتباط قلبی و روحی ما با امام بیشتر باشد زیارت و عبادت ما نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام عنایتی اضافه کرد: در ابتدای ورود با حضور قلب اذن دخول بخوانید که در حقیقت مناجاتی با خداست تا آماده ارتباط قلبی با امام و متنعم از زیارت واقعی شویم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *