شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تبدیل تهدیدها به فرصت هنری برای حفظ سلامت خانواده است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تبدیل تهدیدها به فرصت هنری برای حفظ سلامت خانواده است

کارشناس و مشاوره خانواده، تبدیل تهدیدها و چالش‌های زندگی به فرصت را هنری برای حفظ سلامت خانواده برشمرد.

به آستان نیوز، حجت الاسلام علی‌اکبر روحانی‌مقدم در جلسه بررسی«تاثیر کرونا بر خانواده و راهکارها و چالش ها» که به همت واحد مطالعات زن و خانواده سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد، کرونا را چالشی پیش روی خانواده‌ها برشمرد که می‌توان از آموزه‌های آن نیز بهره‌مند شد.
وی در این جلسه واکنش افراد در مواجهه با اتفاقات غیرمنتظره زندگی از جمله کرونا را امری مهم توصیف کرد که تصمیم‌گیری در آن بر روی تمام زوایای زندگی انسان تاثیرگذار خواهد بود.
روحانی‌مقدم، به نقش والدین در ارائه واکنش مطلوب در این شرایط اشاره داشت و تصریح کرد: والدین گمان می‌کنند تنها مسئولیت تامین مخارج زندگی را دارند در حالی که در مواجهه با اینچنین چالش‌هایی اگر برنامه درستی نداشته باشند فرزندی وسواسی را به جامعه تحویل می‌دهند که معضل آن در امتداد زندگی تاثیرات منفی را به همراه دارد.
وی با تشبیه دنیا به بازار، فرصت سودآوری از این موقعیت را هنری در زندگی برشمرد و گفت: برخی به جای مواجهه صورت مسئله را پاک کردند و با کاهلی موجب خسارات جبران‌ناپذیر برای خود و اعضای خانواده می‌شوند.
این کارشناس خانواده همچنین به نقش دیگر اعضاء خانواده در مواجهه با کرونا اشاره داشت و گفت: در شرایط کرونایی، نباید از عملکردهایی که می‌تواند ما را به هم نزدیک کند فاصله بگیریم.
وی همچنین تبیین مصلحت الهی برای فرزندان را یکی دیگر از وظایف والدین برشمرد و پناه بردن مردم در اقصی نقاط جهان به معنویت را یکی از نکات مثبت این اپیدمی عنوان کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *