جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری 100 نشست و کرسی ترویجی در بنیاد پژوهشهای اسلامی 

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /  برگزاری 100 نشست و کرسی ترویجی در بنیاد پژوهشهای اسلامی 

طی سالی که گذشت 100 نشست، وبینار، پودمان آموزشی و کرسی ترویجی به همت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و نمایندگی این مرکز در قم برگزار شده است.

به گزارش آستان‌نیوز، وبینار بین ‎المللی «عقلانیت در ادیان با تاکید بر سیره رضوی»، نخستین همایش ملی «مطالعات اربعین؛ گذشته، حال، آینده» و دهمین پیش نشست علمی «کنفرانس بین‌المللی الهیات عملی» برخی از مهمترین نشست‌های برگزار شده این مرکز طی سال گذشته است.
همچنین نشست‌های تخصصی با عناوین «زیارت از منظر بین الادیانی»، «خردورزی و دین‌داری از دیدگاه امام رضا(ع)»، «تحلیل معنای محسان کلام امام»، ولایت امر، اهمیت و ضرورت و مسئولیت»، «بررسی آخرین وضعیت شیعیان مصر»،«تفسیر آبه مباهله»، «پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) محور وحدت و نماد عقلانیت» و… را نیز می‎‌توان از دیگر فعالیتهای علمی و پژوهشی اجرا شده این مرکز در سالی که گذشت ذکر کرد.
از دیگر فعالیت‌های شاخص این مرکز علمی و پژوهشی می‌توان به برگزاری دهمین پیش نشست کنفرانس بین‌المللی «الهیات عملی» اشاره کرد؛ همچنین همکاری در برگزاری همایش ملی مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامحسین تبریزی عبدخدایی در تبریز و همچنین همکاری در برگزاری نشست‌های تخصصی شیعه‌شناسی نیز از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی بنیاد در سال 1400 است.
«اعتبارسنجی خبر واحد در اصول عقاید»، «بررسی مسیر سفر امام رضا(ع) از یزد به طبس»، «نقد مشهد و حرم رضوی در عصر تیموری»،«بازخوانی کتیبه تیموری»،«الرئوف فی‌القرآن والسنه»،«خودحرمتی و احساس بزرگی»، «اشعار مفهوم شناسی،اقسام و ویژگیهای آن» و… برخی از عناوین کرسی‌های ترویجی برگزار شده در سال 1400 است.
دفتر نمایندگی قم بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی نیز سلسله نشست‌ها و کرسی‌های ترویجی متعددی با موضوعاتی همچون «کتاب عیون اخبارالرضا(ع) از نگاه فرهیختگان»، «دانشگاه تراز انقلاب در گفتمان رهبری»، «پنجمین همایش علمی سیره امام رضا(ع)»، «نقد و رونمایی کتاب «روش فهم روانشناختی متون دینی» و… برگزار کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *