سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - Tuesday 07 May 2024

جدیدترین قیمت گوجه‌فرنگی/ شماره تلفن اعلام گران‌فروشی در خرده فروشی‌ها

جدیدترین قیمت گوجه‌فرنگی/ شماره تلفن اعلام گران‌فروشی در خرده فروشی‌ها
طبق اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ، حداکثر قیمت گوجه فرنگی بوته ای درجه ۱ در خرده فروشی ها ۹۵۰۰ تومان است. این در حالیست که براساس مشاهدات میدانی، این محصول جالیزی در خرده فروشی ها با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

با وجود وعده بعضی مسئولان مربوطه بر طبق تولید زمستانه گوجه فرنگی، تزریق آن به بازار و کاهش قیمت این محصول جالیزی؛ بنظر می رسد هنوز بازار این محصول متلاطم بوده و قیمت آن روند نزولی نداشته است؛ به طوریکه طبق مشاهدات میدانی، قیمت گوجه فرنگی بوته ای درجه ۱ در بعضی خرده فروشی های مرکز شهر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در این رابطه اسدالله کارگر- رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی – در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سؤال که به چه علت گوجه فرنگی ارزان نشده است؟ ذکر کرد:جنوب کشور تامین کننده صیفی جات است و سیل گذشته در آن مناطق خساراتی را به این بخش وارد کرده است. این خسارات سبب شد که در نرخ محصولات جالیزی نوساناتی ایجاد شود. گوجه فرنگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آن مقدار گوجه فرنگی هایی که قرار بود از جنوب کشور به بازار تزریق شود، به علت سیل تزریق نشد و روند نزولی قیمت گوجه متوقف شد.

او افزود :به دنبال همان سیل شاهد بودیم که در چند هفته پیش، در دیگر محصولات جالیزی مانند پیاز، لوبیا و بادمجان هم با افزایش قیمت روبرو شدیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد:ولی اکنون قیمت گوجه فرنگی بوته ای در عمده فروشی ها بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است و این محصول جالیزی در خرده فروشی ها با اعمال سود ۳۵ درصدی با نرخ ۵۴۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

او در پاسخ به این که پس چرا در بعضی خرده فروشی ها گوجه فرنگی به قیمت بین ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد؟ خاطرنشان کرد:اینکه بگوییم هیچگونه تخلفی در سطح شهر صورت نمی گیرد، درست نیست، اما اگر این گرانفروشی به وسیله ماموران تعزیرات و بازرسان مربوطه محرز شود، قطعاً با آن ها برخورد خواهد شد. به عبارت دیگر ماموران و بازرسان فاکتور خرید خرده فروشی ها را بررسی می کنند و اگر قیمت نهایی محصولات با فاکتور خرید همخوانی نداشته باشد، تخلف بوده و با آن برخورد می شود.

کارگر در آخر گفت:مردم میتوانند گرانفروشی محصولات در خرده فروشی ها را به شماره ۵۵۶۶۲۳۸۰ ۰۲۱ که مختص به اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی است، آگاهی دهند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *