یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - Sunday 12 May 2024

یوم الله 13 آبان؛ روز اقتدار ایران اسلامی

یوم الله 13 آبان؛ روز اقتدار ایران اسلامی

۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است. در واقع روزی که دلاوری و از جان‌گذشتگی نوجوانان و جوانان تا نسل‌ها بعد هم فراموش نشدنی است ،

 مراسم ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز ساعت ۱۰ صبح امروز – پنجشنبه – با رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی در تهران و در ۸۰۰ نقطه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایرنا، این تجمع در تهران همزمان با سراسر کشور با سخنرانی سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقابل لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار می‌شود.

یوم الله ۱۳ آبان، روز روز ملی با استکبار جهانی است و از ساعتی پیش همه مقدمات اجرای مراسم در تهران مقابل  لانه جاسوسی آمریکا در خیابان طالقانی فراهم شده است.

قرار است در این مراسم سرودهای ضد استکبار توسط دانش آموزان و دانشجویان اجرا شود، علاوه بر آن بیانیه دانش آموزان، دانشجویان و تشکل‌های دانش آموزی قرائت می شود.

در این مراسم قشرهای مختلف مردم علاوه بر دانش آموزان، دانشجویان ، پیر و جوان ، مرد و زن حضور پیدا می کنند و یک بار دیگر افول استکبار جهانی را با حضور موثر خود به نمایش می گذارند.

۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است. در واقع روزی که دلاوری و از جان‌گذشتگی نوجوانان و جوانان تا نسل‌ها بعد هم فراموش نشدنی است.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند. هرچند که تلخی واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال ها هنوز هم حس می شود اما نقش تاثیرگذار و مقاومت این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی گرامی و مبارک است.

۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *