جمعه 21 اردیبهشت 1403 - Friday 10 May 2024

دختران والیبالیست آماده قهرمانی آسیا هستند؟

دختران والیبالیست آماده قهرمانی آسیا هستند؟

میترا شعبانیان می‌گوید تیم ملی والیبال نوجوانان دختر شرایط خوبی دارد و امیدوار است که از گروه خود در قهرمانی آسیا صعود کند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران نیمه دوم خرداد ماه به قهرمانی آسیا در تایلند اعزام می‌شود. ملی‌پوشان ایران با تیم‌های استرالیا، کره‌جنوبی،‌ تایلند و ازبکستان هم‌گروه هستند و تلاش می‌کنند تا از گروه خود صعود کنند.

میترا شعبانیان، سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت تیم اشاره و بیان کرد: تمرینات را از اواسط مهرماه ۱۴۰۰ شروع کرده‌ایم. ابتدا استعدادیابی را در دستور کار قرار دادیم و از تمام کسانی که سن‌شان به رده سنی تیم ما می‌خورد، دعوت کردیم یا فیلم‌شان را دیدیم. در نهایت طی اردوهای منظم به ۱۵ نفر رسیدیم.

او در مورد اعزام تیم به مسابقات کورناکیا ایتالیا گفت: فدراسیون یک مسابقه تدارکاتی ترتیب داد و برای اولین بار در جام کورناکیا شرکت کردیم که سابقه‌ای ۴۰ ساله دارد. خیلی تجربه خوبی برای بازیکنان بود، توانستیم اولین مقام دختران نوجوان را به دست بیاوریم و نایب قهرمان شویم.

او در این مورد افزود: درست است مسابقات آسیایی نبود اما تیم‌های خوبی حضور داشتند. تجربه خوبی بود و بازیکنان را در شرایط مسابقه و اردوی خارج از کشور ارزیابی کردیم.

شعبانیان با بیان اینکه تیم وضعیت خوبی دارد،‌ ادامه داد: کمی از نظر رده سنی دچار چالش شدیم چون ابتدا قرار بود مسابقات زیر ۱۷ سال برگزار شود اما در ادامه با تصمیم FIVB به زیر ۱۸ سال تغییر کرد. به همین دلیل وقت نداشتیم بازیکنان یک سال بزرگتر را به تیم اضافه کنیم.

او در مورد رقبای ایران در قهرمانی آسیا گفت: گروه سختی داریم. دو تیم قدرتمند تایلند و کره‌جنوبی رقبای سرسختی هستند اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم از گروه بالا برویم. ما در رده نوجوانان هیچوقت نمی‌توانیم فیلم و ویدئوی بازیکنان حریف را داشته باشیم و فقط سبک بازی شان را می‌دانیم. با این حال بازیکنان خیلی خوب تمرین می‌کنند و امیدواریم صعود کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *