چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - Wednesday 08 May 2024

دوومیدانی‌کار نابینا: بدون مربی مدال نقره جهان گرفتم

دوومیدانی‌کار نابینا: بدون مربی مدال نقره جهان گرفتم

 ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران گفت: در مسابقات جهانی امارات کسب مدال نقره راحت نبود بلکه من در شرایطی به این مدال رسیدم که مربی همراه خود نداشتم.

«هاجر صفرزاده»در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سختی‌های پیش روی کسب مدال در مسابقات جهانی اظهار داشت: شرایط بدنی مناسبی داشتم و به دنبال کسب مدال طلا بودم اما چند اتفاق رخ داد که موجب شد تا آنگونه که باید نتوانم رکورد خود را ارتقا دهم. در این دوره از مسابقات من بدون مربی اختصاصی خود به مسابقات رفتم و این یکی از دلایل اُفت رکوردم بود. همچنین مسابقات در ۲ گروه برگزار شد که در گروه من تنها یک نفر بود و عملا از حالت رقابتی خارج شد.

او با بیان اینکه زمانی به تنهایی در حال طی کردن مسافت هستید امکان شکستن رکورد وجود ندارد افزود: وقتی که چند دونده در خط استارت قرار می‌گیرند رقابت و هیجان بالا خواهد گرفت و این در علم ورزش نیز اثبات شده است. اما در گروه من تنها یک نفر بود که آنچنان رقابتی با من نداشت و با فاصله زیاد به خط پایان رسید. اگر چند نفر در خط مسابقه بودند بدون شک من رکورد بهتری به ثبت می‌رساندم.

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی امارات ادامه داد: شرایط بدنی من خیلی آماده بود اما از لحاظ روحی آماده نبودم و شاید هم دلیل آن اعزام نشدن مربیم بود که موجب شد تا در امارات تنها باشم.   برای رسیدن به پارالمپیک توکیو نیاز دارم که رکوردم را به زیر ۵۸ ثانیه برسانم. من در امارات توانستم در مسابقه انفرادی با رکورد ۶۰ ثانیه به مدال نقره برسم.

وی در پایان گفت: به دنبال آن هستم تا بتوانم براساس سیاست های کیفی‌گرایی کمیته ملی پارالمپیک رکورد خود را به سطحی برسانم که امکان اعزامم به توکیو وجود داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد من تنها زن اعزامی از فدراسیون نابینایان به توکیو خواهم بود. از سال گذشته که کرونا در ایران شیوع پیدا کرد تمام تلاش خود را انجام دادم تا بتوانم بدن خود را آماده نگه دارم و خوشبختانه در این مسیر موفق شدم.

مسابقات جهانی امارات یکی از مهمترین رقابت‌هایی بود که ورزشکاران پارالمپیکی  در تلاش بودند تا بتوانند از طریق آن به توکیو برسند. همچنین در این مسابقات کلاس‌بندی لازم برای ورزشکاران انجام شد تا آنان بدون مشکل در پارالمپیک توکیو شرکت کنند. این پیکارها ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در کشور امارات متحده عربی برگزار شد.

در این مسابقات مهدی اولاد (۲ طلا)  مهدی مرادی و بهزاد عزیزی  مدال طلا، سامان پاکباز و هاجر صفرزاده نقره و  وحید علی نجیمی (۲ برنز) و مسعود حیدری برنز کسب کردند.

همچنین در بخش ورزش‌های جانبازان و معلولین پارالمپین‌های ایرانی به ۶ مدال رنگارنگ دست پیدا کردند. در این بخش حامد امیری ۲ مدال طلا  کسب کرد. سعید افروز، علی اصغر جوانمردی، علیرضا صادقیان و حامد امیری مدال نقره کسب کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *