سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - Tuesday 07 May 2024

ظهرابی: تیم ملی فوتبال زنان باید پوست‌اندازی کند

ظهرابی: تیم ملی فوتبال زنان باید پوست‌اندازی کند

 ملی‌پوش فوتبال زنان گفت: به نظرم اگر در تیم ملی فوتبال زنان پوست‌اندازی شود شاید بتوانیم به موفقیت آن امیدوار بود.

سارا ظهرابی در گفت‌وگو با ایرنا درباره مسابقات لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: در این فصل برای تیم شهرداری سیرجان بازی می کنم و امسال این تیم شرایط خوبی دارد و تقریبا به هماهنگی لازم رسیده است.

وی ادامه داد: هرچند وقتی سرمربی تاکتیکی به تیم می‌دهد، زمان می‌برد تا به شرایط ایده‌آل برسیم. بعد از ۴ بازی در بازی دوم توانستیم به هماهنگی لازم برسیم. الان هم در اوج آمادگی بسر می‌بریم. کار کردن با مریم ایراندوست همواره لذت بخش و هیجان انگیز بوده است. زیرا وی همواره انرژی مثبتی به بازیکنان می‌دهد.

وی افزود: مسابقات لیگ برتر نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر است و هر سال لیگ فوتبال زنان پیشرفت می‌کند. در فصل‌های گذشته سه تیم اول همواره مشخص بودند و به همین دلیل هیچ جذابیتی نداشت اما الان مسابقات لیگ قابل پیش بینی نیست.

وی ادامه داد: همواره از گلاره ناظمی مسئول برگزاری مسابقات فوتبال زنان تقاضا کردیم تا تعداد کمی از تیم ها در هر فصل حضور داشته باشند تا مسابقات لیگ برتر باکیفیت شود. در این فصل هم ۱۰ تیم حضور دارند وزیاد نیست. برخی سال ها ۱۴ تیم می‌آمدند و بعد از دو بازی انصراف می‌دادند و این موضوع بر کیفیت لیگ تاثیر می‌گذاشت.

ملی‌پوش فوتبال زنان عنوان کرد: ما چهار بازی تاکنون داشتیم در دیدار اول برابر ملوان یک بر صفر باختیم. در بازی دوم با تیم شیراز چهار بر صفر به برتری رسیدیم و در بازی سوم تیم آوای تهران را ۵ بر صفر بردیم و برابر تیم خاتون بم نیز به تساوی یک بر یک دست یافتیم. بازی مقابل بم دربی خوب و از حساسیت بالایی برخوردار بود. هر دو تیم برای برد آمده بودند و جدال برای صدرجدولی جذابیت بازی را بیشتر کرده بود. در نهایت از باشگاه خوب شهرداری سیرجان تشکر می‌کنم که همه شرایط را فراهم کرد. قول قهرمانی سخت است اما امیدوارم با نتایج خوب جبران کنیم.

وی درباره حضور خاتون بم در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا خاطرنشان کرد: بازی‌های خیلی خوبی بود و افتخاری برای کشورمان است که از فوتبال زنان ایران نماینده‌ای در جام باشگاه ها داشته باشیم. به تجربه بازیکنان اضافه می‌شود اما سطح تیم‌ها خیلی بالا بود و صرف نظر از اینکه این بازیکنان در لیگ سال آینده نتیجه بگیرد یا نگیرد، به تجربه آنها اضافه می‌شود.

ظهرابی درباره مرحله دوم مسابقات گزینشی المپیک یادآور شد: خداراشکر بازیکنان واقعا خوب جنگیدند اما حیف است که صعود نکنیم و به همان مراحل مقدماتی قناعت کنیم و این موضوع خوب نیست. باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا بتوانیم در فوتبال دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. نباید اینگونه باشد که دور اول را صعود کنیم و دور بعد به تیم‌های بزرگ بخوریم. این تیم‌ها جانانه بازی می‌کنند و حرفی برای گفتن دارند. به بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران خسته نباشید می‌گویم که باغیرت بازی کردند و تمام تلاش خود را کردند.

وی گفت: به نظرم اگر در تیم ملی فوتبال زنان پوست‌اندازی کند شاید بتوانیم به موفقیت تیم ملی امیدوار بود. پایه و اساس فوتبال زنان به گونه‌ای است که فقط به دنبال حضور در مسابقات هستند. طرز فکر بازیکنان هم همین است و اینگونه نیست تا بجنگند و فوتبال پیشرفت کند. تک تک بازیکنان از نظر فنی پیشرفت کردند اما وفتی وارد تیم ملی می‌شوند، تنها به بودن در تیم قناعت می‌کنند و این موضوع بد است. شاید فدراسیون فوتبال بتواند نگرش بازیکنان را تغییر دهد و در تیم ملی تعییری ایجاد کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *